Serwisy e-commerce zyskały 16 proc. użytkowników. Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com najbardziej w górę
W listopadzie osiem czołowych serwisów e-commerce miało 16,5 proc. użytkowników więcej niż w październiku. Zdecydowanym liderem pozostaje Allegro.pl przed Ceneo.pl, a największe wzrost osiągnęły Mediaexpert.pl, Aliexpress.com i Empik.com.
Przeglądarkową wersję Allegro.pl w listopadzie br. odwiedziło 19,62 mln użytkowników, czyli 67,58 proc. wszystkich internautów w Polsce, natomiast działające od jesieni ub.r. Allegrolokalnie.pl zanotowało 5,57 mln użytkowników i 19,21 proc. zasięgu - pokazują wynik badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała 6,68 mln użytkowników i 23 proc. zasięgu.
Z kolei z należącej do Allegro porównywarki Ceneo.pl skorzystało 13,65 mln internautów, co dało 47,02 proc. zasięgu.
Firma Allegro, od połowy października obecna na warszawskiej giełdzie, w trzecim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów netto o 49,7 proc. do 928,7 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA o 26,7 proc. do 408,5 mln zł. Na platformie Allegro było 12,6 mln aktywnych kupujących.
Media Expert przed RTV Euro AGD i MediaMarkt
W dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-commerce są cztery e-sklepy sieci elektromarketów.
Mediaexpert.pl zanotował 11,62 mln użytkowników i 40,04 proc. zasięgu, Euro.com.pl (należący do sieci RTV Euro AGD) - 9,82 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu, a Mediamarkt.pl - 5,78 mln użytkowników i 19,92 proc. zasięgu, a Neonet.pl - 5,52 mln użytkowników i 19,02 proc. zasięgu.
W sezonie przed Bożym Narodzeniem sklepy z RTV i AGD prowadzą intensywne działania marketingowe. RTV Euro AGD w połowie października zaczęło promocję urodzinową, Media Expert od początku listopada jest reklamowana przez Cleo (miesiąc później ruszyła odsłona bożonarodzeniowa), a MediaMarkt w wakacje zaczął reklamować Zenek Martyniuk.
Aliexpress z 8,3 mln polskich użytkowników
Chiński Aliexpress.com odwiedziło w listopadzie 8,31 mln polskich internautów, co dało 28,63 proc. zasięgu.
Empik.com zanotował 6,54 mln użytkowników i 22,54 proc. zasięgu, a Castorama.pl - 5,18 mln użytkowników i 17,86 proc. zasięgu.
Osiem czołowych serwisów, które także w październiku były w czołowej dziesiątce, w listopadzie zanotowały łącznie 80,92 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności). Przed miesiącem miały w sumie 69,47 mln odwiedzających, tym samym miesiąc do miesiąca osiągnęły wzrost o 11,45 mln użytkowników (16,5 proc.).
Przyczyniło się do tego nie tylko rozpoczęcie corocznego sezonu zakupów przedświątecznych, lecz także ograniczenie w br. handlu stacjonarnego w związku z epidemią - od 7 do 21 listopada zamknięta była większość sklepów niespożywczych w centrach handlowych.
GUS nie podał jeszcze danych o handlu detalicznym z listopada, natomiast w czasie wiosennego lockdownu e-commerce osiągnął rekordowy udział: w kwietniu było to 11,9 proc., a w maju 9,1 proc., wobec 5,6 proc. w styczniu i lutym. W październiku ten udział wyniósł 7,3 proc.
Wszyscy w górę, najmocniej Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com
Allegro.pl zyskało miesiąc do miesiąca 1,07 mln użytkowników (to 5,7 proc. w górę), a Ceneo.pl - 1,4 mln (11,4 proc.).
Jeszcze większe wzrosty osiągnęły trzy inne serwisy. Na Mediaexpert.pl przybyło 2,91 mln internautów (33,4 proc.), na Aliexpress.com - 2,02 mln (32,2 proc.), a na Empik.com - 1,49 mln (29,4 proc.).
Z kolei Euro.com.pl zyskał 1,12 mln odwiedzających (12,9 proc.), Mediamarkt.pl - 1,04 mln (21,9 proc.), a Allegrolokalnie.pl - 403,7 tys. (7,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy e-commerce zyskały 16 proc. użytkowników. Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com najbardziej w górę