Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl
Na początku br. serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” po kolejnych wzrostach odwiedzalności osiągnęły rekordowe wyniki. Witryny „Gazety Wyborczej” nie zanotowały spadku statystyk po wprowadzeniu płatnego dostępu. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciąga serwis „Pulsu Biznesu”.
W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali 191,5 mln odsłon (w tym 42,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie przeciętnie 21 minut i 24 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl ma dwa razy więcej użytkowników niż serwis „Super Expressu” (ZPR Media) i związana z „Gazetą Wyborczą” (Agora) strona Wyborcza.pl, a także po ponad sześć razy odsłon niż te dwie witryny i strona „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W samym mobile’u generuje więcej odsłon niż każdy z pozostałych serwisów gazet ogólnopolskich na wszystkich urządzeniach. Obecnie jest piątym pod względem popularności portalem ogólnotematycznych, co analizowaliśmy wg danych z marca br.
Za to pod względem średniego czasu korzystania zdecydowanym liderem jest strona „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska), na której przeciętny użytkownik spędził w kwietniu godzinę i 32:06 minuty. Z pozostałych witryn poziom 20 minut przekroczył tylko Fakt.pl, a po kilkanaście minut zanotowały Wyborcza.pl, Przegladsportowy.pl i Wyborcza.biz.
Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwa serwisy: mająca profil ogólny Wyborcza.pl i gospodarcza Wyborcza.biz, natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” trzy: poświęcone gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i Forsal.pl oraz ogólnotematyczny Dziennik.pl.
Naszdziennik.pl w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego są dane tylko o jego liczbie użytkowników i zasięgu procentowym. Natomiast Parkiet.com odwiedziło w kwietniu niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w badaniu, chociaż wykonali oni 10,5 mln odsłon.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
fakt.pl | 5 026 433 | 191 498 160 | 42 301 114 | 00:21:24 | 23,21% |
se.pl | 2 664 554 | 36 608 631 | 8 825 028 | 00:06:34 | 12,30% |
wyborcza.pl | 2 497 698 | 34 578 660 | 6 720 893 | 00:17:08 | 11,53% |
przegladsportowy.pl | 1 992 979 | 38 023 193 | 10 128 973 | 00:17:14 | 9,20% |
gazetaprawna.pl | 1 434 967 | 7 859 843 | 1 218 385 | 00:04:38 | 6,63% |
wyborcza.biz | 1 411 156 | 16 058 921 | 3 627 800 | 00:14:30 | 6,52% |
rp.pl | 1 241 602 | 23 920 628 | 3 977 419 | 00:09:46 | 5,73% |
dziennik.pl | 1 026 984 | 14 418 558 | 2 264 418 | 00:08:56 | 4,74% |
polskatimes.pl | 568 638 | 3 576 617 | 728 153 | 00:03:13 | 2,63% |
forsal.pl | 345 410 | 3 566 545 | 539 980 | 00:07:00 | 1,59% |
pb.pl | 341 148 | 9 438 708 | 837 276 | 01:32:06 | 1,58% |
naszdziennik.pl | 85 093 | - | - | - | 0,39% |
parkiet.com | - | 10 527 292 | 588 250 | - | - |
Fakt.pl w skali roku zyskał 2,09 mln użytkowników i 99,9 mln odsłon (to 71,1 proc. i 109 proc. w górę), nieznacznie (o 1:05 minuty, czyli 5,3 proc.) zwiększył się też średni czas korzystania z serwisu.
SE.pl i Wyborcza.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 215,8 tys. i 39,6 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 4,35 mln i 3,28 mln). Przeciętny czas korzystania z pierwszej strony nieznacznie zmalał (o 38 sekund, czyli 8,8 proc.), a z drugiej - wzrósł (o 54 sekundy, czyli 5,5 proc.).
Z kolei w serwisie „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników i odsłon zwiększyła się ponad dwukrotnie - użytkowników przybyło 1,28 mln (to 179 proc. w górę) i wygenerowali oni o 21,8 mln odsłon więcej (134 proc. w górę). Strony „PS” i „Faktu” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności m.in. dzięki integracji z portalem Onet.pl, podobnie jak witryny innych tytułów prasowych RASP, co opisywaliśmy już w lutym br.
Gazetaprawna.pl zanotowała niewielki wzrost statystyk (o 50,2 tys. odwiedzających i 91 tys. odsłon, czyli 3,6 proc. i 1,2 proc.), a Wyborcza.biz - nieznaczny spadek (o 99,2 tys. użytkowników i 384,1 tys. odsłon, czyli 6,5 proc. i 2,3 proc.). Natomiast na Rp.pl nieznacznie mniej użytkowników niż przed rokiem (o 14,4 tys., a więc 1,1 proc.) wykonało dużo więcej odsłon (o 8,78 mln, czyli 58 proc.).
Z kolei Polsatimes.pl zyskała w skali roku 150,3 tys. użytkowników i 980,5 tys. odsłon (to 35,9 proc. i 37,8 proc. w górę).
Serwisy dzienników ogólnopolskich rok po roku | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | kwiecień 2015 | kwiecień 2014 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
fakt.pl | 5 026 433 | 191 498 160 | 00:21:24 | 2 936 467 | 91 617 054 | 00:20:19 |
se.pl | 2 664 554 | 36 608 631 | 00:06:34 | 2 880 369 | 32 261 468 | 00:07:12 |
wyborcza.pl | 2 497 698 | 34 578 660 | 00:17:08 | 2 537 261 | 31 296 144 | 00:16:14 |
przegladsportowy.pl | 1 992 979 | 38 023 193 | 00:17:14 | 713 768 | 16 242 359 | 00:18:19 |
gazetaprawna.pl | 1 434 967 | 7 859 843 | 00:04:38 | 1 384 780 | 7 768 863 | 00:05:14 |
wyborcza.biz | 1 411 156 | 16 058 921 | 00:14:30 | 1 510 393 | 16 443 000 | 00:14:21 |
rp.pl | 1 241 602 | 23 920 628 | 00:09:46 | 1 256 013 | 15 138 805 | 00:09:50 |
dziennik.pl | 1 026 984 | 14 418 558 | 00:08:56 | 947 359 | 14 618 731 | 00:10:16 |
polskatimes.pl | 568 638 | 3 576 617 | 00:03:13 | 418 311 | 2 596 094 | 00:03:54 |
forsal.pl | 345 410 | 3 566 545 | 00:07:00 | 412 307 | 2 534 242 | 00:04:59 |
pb.pl | 341 148 | 9 438 708 | 01:32:06 | 328 042 | 9 655 315 | 01:34:48 |
naszdziennik.pl | 85 093 | - | - | 109 732 | - | - |
parkiet.com | - | 10 527 292 | - | 92 182 | 3 737 647 | 00:56:12 |
Na drugiej podstronie analiza wyników czterech czołowych serwisów w ub. i br.
1 2
Dołącz do dyskusji: Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl