Pomorska.pl liderem zasięgowym serwisów regionalnych, Trojmiasto.pl i TVN Warszawa przyciągają najbardziej (TOP 20)
Wśród serwisów regionalnych najwięcej użytkowników ma Pomorska.pl wyprzedzająca Dziennikzachodni.pl, Gazetawrocławska.pl i Trójmiasto.pl. Ta ostatnia witryna notuje najwięcej odsłon, natomiast najdłużej internauci korzystają średnio z warszawskiej sekcji TVN24.pl. W skali roku zdecydowana większość stron osiągnęła duże wzrosty odwiedzalności, spadki zanotowała jedynie Wawalove.pl.
Pomorska.pl, internetową witrynę „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polska Press), w październiku br. odwiedziło 2,68 mln realnych użytkowników, czyli 9,75 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 14,47 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez trzy minuty i 18 sekund (3:18) - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Kolejne miejsca pod względem zasięgu zajęły inne witryny dzienników regionalnych Grupy Polska Press: Dziennikzachodni.pl i Gazetawrocławska.pl. Pierwszy miała 2,37 mln użytkowników i 15,69 mln odsłon, a drugi - 2,29 mln użytkowników i 20,86 mln odsłon.
Z kolei Trójmiasto.pl przy 2,28 mln użytkowników zanotowało prawie 49 mln odsłon, zdecydowanie najwięcej wśród wszystkich stron. Kolejne pod tym względem Gazetawrocławska.pl i Echodnia.eu miały po 20,9 mln odsłon.
Z Trójmiasto.pl odwiedzający korzystał średnio przez 23:52 minuty, a z warszawskiej sekcji TVN24.pl - przez 39:53 minuty.
Tylko na komputerach liderem zasięgowym jest Pomorska.pl, która z 1,42 mln użytkowników wyprzedza Dziennikzachodni.pl (1,19 mln) i Trójmiasto.pl (1,13 mln). Ten ostatni serwis zanotował aż 22,89 mln odsłon, ponad dwa razy więcej niż zajmujący pod tym względem drugie miejsce Echodnia.eu (11,09 mln).
W warszawskiej sekcji TVN24.pl użytkownik spędził przeciętnie 55 minut, a na Trójmiasto.pl - 26:30 minuty.
Na smartfonach i tabletach Pomorska.pl osiągnęła 1,53 mln użytkowników, 7,94 mln odsłon oraz 2:42 minuty średniego czasu spędzonego przez internautę. Gazetawrocławska.pl miała 1,44 mln użytkowników, 11,64 mln odsłon i 5:07 minuty przeciętnego czasu korzystania, a Trójmiasto.pl - 1,42 mln użytkowników, 26,11 mln odsłon i 17:07 minuty przeciętnego czasu.
W dziale warszawskim TVN24.pl odwiedzający spędził średnio 20 minut i 50 sekund.
W skali roku zasięg Pomorska.pl zwiększył się o 121 proc. - z 4,4 do 9,75 proc. Jednocześnie serwis zyskał 2,29 mln odsłon (to 18,8 proc. w górę), za to średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 2:40 minuty (czyli 44,7 proc.).
Dziennikzachodni.pl osiągnął wzrosty o 2,73 pkt proc. zasięgu i 5,16 mln odsłon (czyli 46,3 i 49 proc.), a Gazetawrocławska.pl - o 1,96 pkt proc. zasięgu i 1,58 mln odsłon (30,6 i 8,2 proc. w górę). Jednocześnie zmalał średni czas korzystania z każdego z tych serwisów.
O ponad 50 proc. wzrosły też zasięgi witryn Gazetakrakowska.pl (z 3,08 do 4,89 proc.), Dziennikbaltycki.pl (z 2,65 do 4,37 proc.) i Gazetalubuska.pl (z 2,08 do 3,34 proc.). Pierwszy zyskał też 3,39 mln odsłon, a drugi - 1,43 mln (to 42,3 i 38,2 proc. w górę).
Natomiast sekcja Metro Warszawa portalu Gazeta.pl zanotował prawie trzy razy wyższy zasięg i ponad cztery razy więcej odsłon niż rok wcześniej, co jest związane m.in. z przeniesieniem tam treści z witryny Metrocafe.pl (drukowany dziennik o takiej nazwie jesienią 2016 roku przestał się ukazywać).
We wszystkich serwisach z zestawienia zmalał średni czas korzystania przez odwiedzających. Najmniejszy spadek zanotował Gloswielkopolski.pl (o 2,2 proc.), a niewiele większe - Dziennikzachodni.pl i Dziennikwschodni.pl. Natomiast w przypadku Pomorska.pl, Poranny.pl i Dzienniklodzki.pl wartość tego wskaźnika zmalała o 40-45 proc.
Dołącz do dyskusji: Pomorska.pl liderem zasięgowym serwisów regionalnych, Trojmiasto.pl i TVN Warszawa przyciągają najbardziej (TOP 20)