Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl
W pierwszy weekend rozgrywania piłkarskiego Euro 2016 bardzo duże wzrosty odwiedzalności zanotowały dział sportowy TVP.pl, Ipla i Polsatsport.pl. Największy ruch generują sekcje sportowe Onetu i WP.pl, które jednak w skali tygodnia zyskały mniej.
W zeszły piątek, kiedy od wieczornego meczu Francja - Rumunia zaczęło się piłkarskie Euro 2016, dział sportowy Onetu odwiedziło 1,03 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 3,81 mln odsłon, a sekcja sportowa WP.pl miała 961,8 tys. internautów i 6,19 mln odsłon - wynika z danych badania Gemius/PBI.
W kolejnych dwóch dniach obie witryny zanotowały jeszcze wyższe wyniki odwiedzalności. W niedzielę, gdy swój pierwszy mecz w turnieju rozegrała polska reprezentacja, sekcja sportowa WP.pl osiągnęła 1,86 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon, a analogiczny dział Onetu - 1,55 mln użytkowników i 9,09 mln odsłon. Na dalszych miejscach znalazły się Sport.pl (Agora) z 1,16 mln użytkowników i 5,84 mln osłon oraz Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) z 836,4 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon.
Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP sporo zainwestowały w relacjonowanie Euro 2016. Pierwszy wydawca emituje codziennie dwa pasma wideo na żywo, jedno ze studia we Francji, a na obsługę turnieju wyda milion złotych. Drugi wysłał na mistrzostwa czołowych dziennikarzy piłkarskich „Przeglądu Sportowego” i Onetu razem z Sebastianem Milą, piłkarzem reprezentacji niepowołanym na turniej. Ponadto w ramach umowy z Cyfrowym Polsatem publikuje w swoich serwisach skróty meczów i relacje reporterów Polsatu.
Pełne mecze Euro 2016 pokazują w internecie Polsat i Telewizja Polska. Pierwszy nadawca transmituje cały turniej na platformie Ipla (gdzie jest też dużo programów telewizyjnych, seriali i filmów) w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, natomiast w serwisie Polsatsport.pl oprócz informacji publikowane są skróty meczów i materiały reporterskie. TVP w dziale sportowym swojego serwisu pokazała już dwa mecze mistrzostw, mecz otwarcia w piątek i Polska - Irlandia Północna w niedzielę, a będzie transmitować jeszcze dziewięć.
Wszystkie te serwisy w weekend osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Ipla tv. w piątek miała 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon, a w niedzielę 473,8 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon, Polsatsport.pl: w piątek 140,4 tys. użytkowników i 303,9 tys. odsłon, a w niedzielę - 655,8 tys. użytkowników i 1,39 mln odsłon, natomiast Sport.tvp.pl: w piątek 189,8 tys. użytkowników i 562,6 tys. odsłon, a w niedzielę - 426,7 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon.
W serwisie TVP mecz Polska - Irlandia Północna można było obejrzeć z komentarzem specjalizującego się w e-sporcie youtubera Piotra „izaka” Skowyrskiego”. Telewizja Polska poinformowała, że relacja zanotowała 350 tys. odtworzeń, a wszystkia treści VoD dotyczące Euro 2016 - 634 tys.
Z kolei Ipla funkcjonuje też jako aplikacja desktopowa. W piątek zanotowała ona 94,2 tys. użytkowników, w sobotę - 94,8 tys., a w niedzielę - 102 tys.
Czołowe serwisy sportowe w pierwszy weekend Euro 2016 | ||||
(badanie Gemius/PBI) | ||||
lp | domena | użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg |
piątek 10 czerwca | ||||
1 | onet.pl - sport | 1 027 246 | 3 814 249 | 4,07% |
2 | wp.pl - sport | 961 801 | 6 187 100 | 3,81% |
3 | sport.pl | 575 266 | 2 939 307 | 2,28% |
4 | przegladsportowy.pl | 328 654 | 1 099 115 | 1,30% |
5 | interia.pl - sport | 324 478 | 856 399 | 1,29% |
6 | ipla.tv | 194 550 | 809 992 | 0,77% |
7 | tvp.pl - sport | 189 832 | 562 620 | 0,75% |
8 | polsatsport.pl | 140 444 | 303 924 | 0,56% |
sobota 11 czerwca | ||||
1 | wp.pl - sport | 1 336 446 | 6 928 716 | 5,30% |
2 | onet.pl - sport | 1 092 890 | 4 912 919 | 4,33% |
3 | sport.pl | 798 796 | 4 202 597 | 3,17% |
4 | przegladsportowy.pl | 623 865 | 1 652 782 | 2,47% |
5 | polsatsport.pl | 516 671 | 1 138 264 | 2,05% |
6 | ipla.tv | 433 330 | 1 373 459 | 1,72% |
7 | interia.pl - sport | 339 640 | 972 997 | 1,35% |
8 | tvp.pl - sport | 171 516 | 583 950 | 0,68% |
niedziela 12 czerwca | ||||
1 | wp.pl - sport | 1 860 152 | 13 023 981 | 7,37% |
2 | onet.pl - sport | 1 546 510 | 9 088 736 | 6,13% |
3 | sport.pl | 1 156 204 | 5 843 793 | 4,58% |
4 | przegladsportowy.pl | 836 390 | 2 701 857 | 3,32% |
5 | polsatsport.pl | 655 839 | 1 389 819 | 2,60% |
6 | ipla.tv | 473 839 | 1 321 537 | 1,88% |
7 | interia.pl - sport | 448 843 | 1 470 629 | 1,78% |
8 | tvp.pl - sport | 426 718 | 1 512 308 | 1,69% |
Wszystkie analizowane serwisy zanotowały duże wzrosty odwiedzalności w porównaniu z poprzednim weekendem. Zdecydowanie najwięcej zyskały Polsatsport.pl i Sport.tvp.pl - w sobotę i niedzielę liczba użytkowników tych stron wzrosła pięcio-sześciokrotnie, a liczba odsłon - nawet dziewięciokrotnie (tak było w przypadku Sport.tvp.pl w niedzielę). Ipla.tv miała w sobotę i niedzielę po cztery razy więcej odwiedzający niż rok wcześniej, a aplikacja Ipla - po około dwa razy więcej.
Sekcje sportowe WP.pl i Onetu zanotowały w niedzielę po 50-70 proc. użytkowników i odsłon więcej niż przed tygodniem. Natomiast na Przegladsportowy.pl i Sport.pl statystyki zwiększyły się nawet ponad dwukrotnie.
Czołowe serwisy sportowe tydzień po tygodniu | |||||||
(badanie Gemius/PBI) | |||||||
lp | domena | użytkownicy | odsłony | zasięg | użytkownicy | odsłony | zasięg |
|
| piątek 10 czerwca | piątek 3 czerwca | ||||
1 | onet.pl - sport | 1 027 246 | 3 814 249 | 4,07% | 881 979 | 3 834 574 | 3,50% |
2 | wp.pl - sport | 961 801 | 6 187 100 | 3,81% | 832 858 | 5 029 578 | 3,30% |
3 | sport.pl | 575 266 | 2 939 307 | 2,28% | 461 030 | 2 455 414 | 1,83% |
4 | przegladsportowy.pl | 328 654 | 1 099 115 | 1,30% | 338 989 | 1 110 191 | 1,34% |
5 | interia.pl - sport | 324 478 | 856 399 | 1,29% | 259 708 | 699 220 | 1,03% |
6 | ipla.tv | 194 550 | 809 992 | 0,77% | 121 234 | 522 055 | 0,48% |
7 | tvp.pl - sport | 189 832 | 562 620 | 0,75% | - | - | - |
8 | polsatsport.pl | 140 444 | 303 924 | 0,56% | 52 998 | 172 552 | 0,21% |
9 | aplikacja ipla | 94 245 | - | 0,37% | 51 897 | - | 0,21% |
|
| sobota 11 czerwca | sobota 4 czerwca | ||||
1 | wp.pl - sport | 1 336 446 | 6 928 716 | 5,30% | 797 520 | 4 647 287 | 3,16% |
2 | onet.pl - sport | 1 092 890 | 4 912 919 | 4,33% | 953 719 | 3 218 967 | 3,78% |
3 | sport.pl | 798 796 | 4 202 597 | 3,17% | 429 291 | 2 098 869 | 1,70% |
4 | przegladsportowy.pl | 623 865 | 1 652 782 | 2,47% | 293 090 | 1 297 636 | 1,16% |
5 | polsatsport.pl | 516 671 | 1 138 264 | 2,05% | 67 359 | 191 913 | 0,27% |
6 | ipla.tv | 433 330 | 1 373 459 | 1,72% | 108 223 | 401 719 | 0,43% |
7 | interia.pl - sport | 339 640 | 972 997 | 1,35% | 221 235 | 642 438 | 0,88% |
8 | tvp.pl - sport | 171 516 | 583 950 | 0,68% | 58 325 | 163 174 | 0,23% |
9 | aplikacja ipla | 94 774 | - | 0,38% | 39 674 | - | 0,16% |
|
| niedziela 12 czerwca | niedziela 5 czerwca | ||||
1 | wp.pl - sport | 1 860 152 | 13 023 981 | 7,37% | 1 126 856 | 7 876 167 | 4,46% |
2 | onet.pl - sport | 1 546 510 | 9 088 736 | 6,13% | 959 103 | 5 005 423 | 3,80% |
3 | sport.pl | 1 156 204 | 5 843 793 | 4,58% | 480 938 | 2 193 884 | 1,91% |
4 | przegladsportowy.pl | 836 390 | 2 701 857 | 3,32% | 360 439 | 1 129 620 | 1,43% |
5 | polsatsport.pl | 655 839 | 1 389 819 | 2,60% | 98 501 | 295 990 | 0,39% |
6 | ipla.tv | 473 839 | 1 321 537 | 1,88% | 129 482 | 545 940 | 0,51% |
7 | interia.pl - sport | 448 843 | 1 470 629 | 1,78% | 237 084 | 657 671 | 0,94% |
8 | tvp.pl - sport | 426 718 | 1 512 308 | 1,69% | 68 924 | 170 262 | 0,27% |
9 | aplikacja ipla | 102 028 | - | 0,40% | 63 536 | - | 0,25% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl