SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl

W pierwszy weekend rozgrywania piłkarskiego Euro 2016 bardzo duże wzrosty odwiedzalności zanotowały dział sportowy TVP.pl, Ipla i Polsatsport.pl. Największy ruch generują sekcje sportowe Onetu i WP.pl, które jednak w skali tygodnia zyskały mniej.

W zeszły piątek, kiedy od wieczornego meczu Francja - Rumunia zaczęło się piłkarskie Euro 2016, dział sportowy Onetu odwiedziło 1,03 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 3,81 mln odsłon, a sekcja sportowa WP.pl miała 961,8 tys. internautów i 6,19 mln odsłon - wynika z danych badania Gemius/PBI.

W kolejnych dwóch dniach obie witryny zanotowały jeszcze wyższe wyniki odwiedzalności. W niedzielę, gdy swój pierwszy mecz w turnieju rozegrała polska reprezentacja, sekcja sportowa WP.pl osiągnęła 1,86 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon, a analogiczny dział Onetu - 1,55 mln użytkowników i 9,09 mln odsłon. Na dalszych miejscach znalazły się Sport.pl (Agora) z 1,16 mln użytkowników i 5,84 mln osłon oraz Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) z 836,4 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon.

Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP sporo zainwestowały w relacjonowanie Euro 2016. Pierwszy wydawca emituje codziennie dwa pasma wideo na żywo, jedno ze studia we Francji, a na obsługę turnieju wyda milion złotych. Drugi wysłał na mistrzostwa czołowych dziennikarzy piłkarskich „Przeglądu Sportowego” i Onetu razem z Sebastianem Milą, piłkarzem reprezentacji niepowołanym na turniej. Ponadto w ramach umowy z Cyfrowym Polsatem publikuje w swoich serwisach skróty meczów i relacje reporterów Polsatu.

Pełne mecze Euro 2016 pokazują w internecie Polsat i Telewizja Polska. Pierwszy nadawca transmituje cały turniej na platformie Ipla (gdzie jest też dużo programów telewizyjnych, seriali i filmów) w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, natomiast w serwisie Polsatsport.pl oprócz informacji publikowane są skróty meczów i materiały reporterskie. TVP w dziale sportowym swojego serwisu pokazała już dwa mecze mistrzostw, mecz otwarcia w piątek i Polska - Irlandia Północna w niedzielę, a będzie transmitować jeszcze dziewięć.

Wszystkie te serwisy w weekend osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Ipla tv. w piątek miała 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon, a w niedzielę 473,8 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon, Polsatsport.pl: w piątek 140,4 tys. użytkowników i 303,9 tys. odsłon, a w niedzielę - 655,8 tys. użytkowników i 1,39 mln odsłon, natomiast Sport.tvp.pl: w piątek 189,8 tys. użytkowników i 562,6 tys. odsłon, a w niedzielę - 426,7 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon.

W serwisie TVP mecz Polska - Irlandia Północna można było obejrzeć z komentarzem specjalizującego się w e-sporcie youtubera Piotra „izaka” Skowyrskiego”. Telewizja Polska poinformowała, że relacja zanotowała 350 tys. odtworzeń, a wszystkia treści VoD dotyczące Euro 2016 - 634 tys.

Z kolei Ipla funkcjonuje też jako aplikacja desktopowa. W piątek zanotowała ona 94,2 tys. użytkowników, w sobotę - 94,8 tys., a w niedzielę - 102 tys.

Czołowe serwisy sportowe w pierwszy weekend Euro 2016

(badanie Gemius/PBI)

lp

domena

użytkownicy (real users)

odsłony

zasięg

piątek 10 czerwca

1

onet.pl - sport

1 027 246

3 814 249

4,07%

2

wp.pl - sport

961 801

6 187 100

3,81%

3

sport.pl

575 266

2 939 307

2,28%

4

przegladsportowy.pl

328 654

1 099 115

1,30%

5

interia.pl - sport

324 478

856 399

1,29%

6

ipla.tv

194 550

809 992

0,77%

7

tvp.pl - sport

189 832

562 620

0,75%

8

polsatsport.pl

140 444

303 924

0,56%

sobota 11 czerwca

1

wp.pl - sport

1 336 446

6 928 716

5,30%

2

onet.pl - sport

1 092 890

4 912 919

4,33%

3

sport.pl

798 796

4 202 597

3,17%

4

przegladsportowy.pl

623 865

1 652 782

2,47%

5

polsatsport.pl

516 671

1 138 264

2,05%

6

ipla.tv

433 330

1 373 459

1,72%

7

interia.pl - sport

339 640

972 997

1,35%

8

tvp.pl - sport

171 516

583 950

0,68%

niedziela 12 czerwca

1

wp.pl - sport

1 860 152

13 023 981

7,37%

2

onet.pl - sport

1 546 510

9 088 736

6,13%

3

sport.pl

1 156 204

5 843 793

4,58%

4

przegladsportowy.pl

836 390

2 701 857

3,32%

5

polsatsport.pl

655 839

1 389 819

2,60%

6

ipla.tv

473 839

1 321 537

1,88%

7

interia.pl - sport

448 843

1 470 629

1,78%

8

tvp.pl - sport

426 718

1 512 308

1,69%

Wszystkie analizowane serwisy zanotowały duże wzrosty odwiedzalności w porównaniu z poprzednim weekendem. Zdecydowanie najwięcej zyskały Polsatsport.pl i Sport.tvp.pl - w sobotę i niedzielę liczba użytkowników tych stron wzrosła pięcio-sześciokrotnie, a liczba odsłon - nawet dziewięciokrotnie (tak było w przypadku Sport.tvp.pl w niedzielę). Ipla.tv miała w sobotę i niedzielę po cztery razy więcej odwiedzający niż rok wcześniej, a aplikacja Ipla - po około dwa razy więcej.

Sekcje sportowe WP.pl i Onetu zanotowały w niedzielę po 50-70 proc. użytkowników i odsłon więcej niż przed tygodniem. Natomiast na Przegladsportowy.pl i Sport.pl statystyki zwiększyły się nawet ponad dwukrotnie.

Czołowe serwisy sportowe tydzień po tygodniu

(badanie Gemius/PBI)

lp

domena

użytkownicy

odsłony

zasięg

użytkownicy

odsłony

zasięg

 

 

piątek 10 czerwca

piątek 3 czerwca

1

onet.pl - sport

1 027 246

3 814 249

4,07%

881 979

3 834 574

3,50%

2

wp.pl - sport

961 801

6 187 100

3,81%

832 858

5 029 578

3,30%

3

sport.pl

575 266

2 939 307

2,28%

461 030

2 455 414

1,83%

4

przegladsportowy.pl

328 654

1 099 115

1,30%

338 989

1 110 191

1,34%

5

interia.pl - sport

324 478

856 399

1,29%

259 708

699 220

1,03%

6

ipla.tv

194 550

809 992

0,77%

121 234

522 055

0,48%

7

tvp.pl - sport

189 832

562 620

0,75%

-

-

-

8

polsatsport.pl

140 444

303 924

0,56%

52 998

172 552

0,21%

9

aplikacja ipla

94 245

-

0,37%

51 897

-

0,21%

 

 

sobota 11 czerwca

sobota 4 czerwca

1

wp.pl - sport

1 336 446

6 928 716

5,30%

797 520

4 647 287

3,16%

2

onet.pl - sport

1 092 890

4 912 919

4,33%

953 719

3 218 967

3,78%

3

sport.pl

798 796

4 202 597

3,17%

429 291

2 098 869

1,70%

4

przegladsportowy.pl

623 865

1 652 782

2,47%

293 090

1 297 636

1,16%

5

polsatsport.pl

516 671

1 138 264

2,05%

67 359

191 913

0,27%

6

ipla.tv

433 330

1 373 459

1,72%

108 223

401 719

0,43%

7

interia.pl - sport

339 640

972 997

1,35%

221 235

642 438

0,88%

8

tvp.pl - sport

171 516

583 950

0,68%

58 325

163 174

0,23%

9

aplikacja ipla

94 774

-

0,38%

39 674

-

0,16%

 

 

niedziela 12 czerwca

niedziela 5 czerwca

1

wp.pl - sport

1 860 152

13 023 981

7,37%

1 126 856

7 876 167

4,46%

2

onet.pl - sport

1 546 510

9 088 736

6,13%

959 103

5 005 423

3,80%

3

sport.pl

1 156 204

5 843 793

4,58%

480 938

2 193 884

1,91%

4

przegladsportowy.pl

836 390

2 701 857

3,32%

360 439

1 129 620

1,43%

5

polsatsport.pl

655 839

1 389 819

2,60%

98 501

295 990

0,39%

6

ipla.tv

473 839

1 321 537

1,88%

129 482

545 940

0,51%

7

interia.pl - sport

448 843

1 470 629

1,78%

237 084

657 671

0,94%

8

tvp.pl - sport

426 718

1 512 308

1,69%

68 924

170 262

0,27%

9

aplikacja ipla

102 028

-

0,40%

63 536

-

0,25%

Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
karol_wald
Bezpiecznie oglądam na stronach ARD i ZDF to co nie idzie w Polsacie / TVP. Jedynie podczas meczu Niemców rwało tak, że nie dało się oglądać.
odpowiedź