Serwisy technologiczne: Google liderem zasięgowym, Telepolis i Dobreprogramy z dużymi spadkami
Wśród witryn dotyczących technologii i nauki zdecydowanie najwięcej polskich użytkowników ma Google. Spory wzrost odwiedzalności osiągnęła Gadzetomania.pl, za to mocno zmalały wyniki Telepolis.pl, Dobreprogramy.pl i sekcja technologiczna Interii.
W kategorii nauki i technologii Google.com w listopadzie ub.r. odwiedziło 6,65 mln polskich internautów (co dało 22,38 proc. zasięgu), spędzając średnio po minucie i 13 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis magazynu „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wersja drukowana została zamknięta w sierpniu 2022 roku, zanotował 4,74 mln użytkowników, 5 minut i 6 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 15,96 proc. zasięgu. W rankingu jest jeszcze jedna witryna dawnego tytułu prasowego - PCWorld.pl miał 3,12 mln odwiedzających, 2 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 10,51 proc. zasięgu.
Oprócz KomputerSwiat.pl poziom 4 mln odwiedzających przekroczyły dwa serwisy. Telepolis.pl miał 4,62 mln użytkowników, 2 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania oraz 15,56 proc. zasięgu, a Elektroda.pl - 4,19 mln użytkowników, 3 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu oraz 14,12 proc. zasięgu.
W zestawieniu są trzy serwisy Grupy Wirtualna Polska: Dobreprogramy.pl przyciągnęły 3,77 mln internautów (co dało 12,71 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 22 sekundy, Gadzetomania.pl miała 3,25 mln użytkowników, 10,95 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a część WP.pl o technologiach i nauce - 3,25 mln użytkowników, 10,94 proc. zasięgu oraz 7 minut i 38 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Analogiczna sekcja Interii (Grupa Interia-Polsat) zanotowała 2,94 mln odwiedzających, 6 minut i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 9,91 proc. zasięgu, a Android.com.pl - 2,45 mln użytkowników, 8,25 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W części Google.com o technologiach i nauce miesiąc do miesiąca liczba użytkowników zwiększyła się o 404,3 tys. (6,5 proc.), a średni czas spędzonego przez każdego zmalał o 2 sekundy (2,7 proc.).
W obu statystykach zmniejszyły się wyniki trzech witryn. Komputerswiat.pl stracił 99,3 tys. internautów (2,1 proc.) oraz minutę i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania (27 proc.), Telepolis.pl - 962,4 tys. użytkowników (17,2 proc.) oraz minutę i 25 sekund średniego czasu (38,1 proc.), a PCworld.pl - 71,6 tys. użytkowników (2,2 proc.) i 33 sekundy średniego czasu (19,8 proc.).
Z kolei na Dobreprogramy.pl ubyło 1,23 mln odwiedzających (24,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 10 sekund (7,6 proc.). Sekcja Interii o technologiach i nauce zanotowała spadek liczby użytkowników o 542 tys. (15,5 proc.) i wzrost średniego czasu o 36 sekund (10,3 proc.).
Elektroda.pl zyskała 567,8 tys. internautów (15,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 6 sekund (2,8 proc.). Na Gadzetomania.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 405,6 tys. (14,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 10 sekund (7 proc.), a Android.com.pl zanotował wzrost o 113,1 tys. odwiedzających (4,8 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 5 minut i 8 sekund (53,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy technologiczne: Google liderem zasięgowym, Telepolis i Dobreprogramy z dużymi spadkami
Czekam na jakieś statystyki dotyczące benchmarku - zyskali czy stracili po ostatnich zmianach.
Ja, a co?