„Show”, „Przyjaciółka” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam - w dół „Party”, „Claudia” i „Wprost” (TOP 10)
W maju br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 6,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrosty rzędu 20-40 proc. osiągnęły „Show”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!”, natomiast spore spadki zanotowały „Party”, „Claudia” i „Wprost”.
Cennikowe przychody reklamowe czasopism (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 285,21 mln zł, o 18,38 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Faktyczne wpływy mogły jednak zmaleć, na co wskazują wyniki z I kwartału br. Wtedy cennikowo przychody zwiększyły się o 5,6 proc. (więcej na ten temat), jednak rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 17,2 proc., do 101,9 mln zł (zobacz szczegóły).
>>> Tylko „Kurier TV” na plusie wśród tygodników telewizyjnych, „Tele Tydzień” liderem
W maju największy wzrost cennikowych przychodów w skali roku zanotował „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 2,21 mln zł, co oznacza 37,9 proc. w górę. Wpływy „Vivy!” (Edipresse Polska) zwiększyły się o 2,03 mln zł (19,4 proc. w górę), „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,96 mln zł (20,5 proc. w górę), a „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) - o 1,21 mln zł (24,7 proc. w górę).
Liderujący pod względem reklamowym wśród magazynów „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił o 1,33 mln zł więcej niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 8,9 proc. Wpływy „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się o 985,7 tys. zł (9,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 598,2 tys. zł (10,9 proc. w górę).
>>> „Newsweek” wyprzedził „Politykę”, „Do Rzeczy” mocno w dół
Za to „Party” (Edipresse Polska) cennikowo zarobiło z reklam o 928,2 tys. zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 11,7 proc.). Przychody „Claudii” zmalały o 755,2 tys. zł (7,7 proc. w dół), a „Wprost” (AWR Wprost) - o 536,5 tys. zł (6,9 proc. w dół).
>>> „Kobieta i Życie” oraz „Dobre Rady” to najchętniej kupowane miesięczniki w I kwartale (TOP 139)
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2014 |
TWÓJ STYL |
15 021 276 zł |
16 354 062 zł |
VIVA |
10 488 341 zł |
12 519 360 zł |
TELE TYDZIEŃ |
9 564 057 zł |
11 525 608 zł |
NEWSWEEK POLSKA |
9 998 731 zł |
10 984 400 zł |
SHOW |
5 828 023 zł |
8 037 378 zł |
WPROST |
7 712 750 zł |
7 176 250 zł |
PARTY |
7 958 920 zł |
7 030 741 zł |
CLAUDIA |
7 532 062 zł |
6 954 875 zł |
PRZYJACIÓŁKA |
4 917 067 zł |
6 132 509 zł |
POLITYKA |
5 484 800 zł |
6 083 000 zł |
monitorowane tytuły razem |
266 830 447 zł |
285 211 949 zł |
Dołącz do dyskusji: „Show”, „Przyjaciółka” i „Tele Tydzień” dużo więcej z reklam - w dół „Party”, „Claudia” i „Wprost” (TOP 10)
To są badania za maj a taśmy we Wprost były w czerwcu. Czyżby reklamodawcy już w maju wiedzieli, że Wprost wydrukuje taśmy? Właściwie nawet wcześniej bo co było we Wprost planowane było wcześniej.
ITO nienawiść do Tuska nie może Ciebie zwalniać z myślenia. Nie wszystko jest winą Tuska.