Skokowo rośnie sprzedaż FMCG w internecie
W pierwszym półroczu br. wartość zakupów podstawowych produktów (FMCG) w sieci wzrosła o ponad połowę - wynika z najnowszego badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Według GfK Polonia od stycznia do czerwca bieżącego roku co trzeci polski konsument zrobił zakupy w internecie , co oznacza 53 proc. wzrostu liczby kupujących w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Kanał ecommerce to już 1,5 proc. rynku zakupów FMCG.
– Od początku pandemii kwestia bezpieczeństwa staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem wyboru miejsca robienia zakupów. To właśnie bliskość sklepu oraz krótszy czas potrzebny na dotarcie do niego sprawiają, iż zyskujące obecnie kanały w wydatkach gospodarstw domowych to przede wszystkim: dyskonty (+18%), supermarkety lokalne (+16%), sklepy małoformatowe sieciowe (+12%) oraz właśnie online (+53%). Warto również zwrócić uwagę, że chociażby w dyskontach zakupy przebiegają w szybki i sprawny sposób, co także pozytywnie wpływa na doświadczenia konsumentów – tłumaczy Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Rosnące znaczenie bezpieczeństwa przekłada się również na mniejszą liczbę wizyt w sklepach. Częstotliwość odwiedzin w pierwszym półroczu br. skurczyła się o 12 proc. w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.
– Jestem przekonany, że obecne trendy konsumenckie a w szczególności kwestia poczucia bezpieczeństwa, ale też liczące się coraz bardziej kwestie ekologii, zdrowego żywienia czy lokalności będą w najbliższym czasie bardzo mocno widoczne w działaniach marketingowych, zarówno od strony producentów FMCG jak i sieci detalicznych – podsumowuje Michał Maksymiec.
Dołącz do dyskusji: Skokowo rośnie sprzedaż FMCG w internecie