SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skutki rozwodu rodziców dla dziecka w nowej reklamie IKEA (wideo)

Historia chłopca żyjącego w dwóch domach po rozwodzie rodziców jest motywem przewodnim nowej reklamy IKEA pod hasłem „Where life happens”.

Trwający minutę film reklamowy zaczyna się od sceny, w której ojciec przyjeżdża do domu po syna. Jak się okazuje, jest to dom jego byłej żony, a on zabiera chłopca do siebie. Chłopiec czeka na ojca w swoim pokoju i jest smutny. Równie smutny jest w drodze do domu ojca. Gdy już jest w domu taty, ten wskazuje mu pokój - okazuje się, że został urządzony i umeblowany dokładnie tak samo jak ten, który ma w domu swojej mamy.

Motyw rozwodu jest rzadko, a praktycznie wcale, wykorzystywany w reklamach. Głównie dlatego, że to temat przygnębiający a dla wielu ludzi - bolesne przeżycie.

IKEA mimo to postanowiła ten temat ograć w reklamie. Jak tłumaczą jej przedstawiciele, w kampanii pod hasłem „Where life happens” firma chce zwrócić uwagę, że jako marka jest wszędzie,że towarzyszy swoim klientom w każdym aspekcie ich życia, także w tych sytuacjach, które są bolesne, przykre. Chce zwrócić uwagę, że IKEA jest wszędzie „gdzie dzieje się życie”, wszędzie i nie boi się tego pokazać. Jej przedstawiciele tłumaczą, że życie w dwóch domach rozwiedzionych rodziców jest codziennością wielu dzieci w Szwecji, a IKEA może pomóc złagodzić w pewnym sensie ból będący konsekwencją tej sytuacji, właśnie dzięki produktom które oferuje (np. poprzez to, że dzięki nim dziecko może mieć taki sam pokój w dwóch różnych domach).

Za kreację reklam odpowiada agencja Akestam Holst ze Szwecji, za ich produkcję - Bacon.

Dołącz do dyskusji: Skutki rozwodu rodziców dla dziecka w nowej reklamie IKEA (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
r
dobra reklama... tekst niestety słaby
"Smutny chłopiec czeka na ojca w swoim pokoju i jest smutny"
odpowiedź
User
Polo
Wow, myślałem że zaraz ich skrytykuję za wykorzystywanie smutnej sytuacji dzieci do reklamy. Ale szacun za wyczucie smaku i właściwą dawkę emocji! Rzeczywiście, w takiej sytuacji "swój kąt" w obu domach może być osłodą dla dziecka. Szkoda dzieci. Ale brawo za odwagę dla marki i pokazanie, że stoją po stronie dziecka.
odpowiedź