Usługa LG Channels z nowym interfejsem zadebiutuje na kolejnych europejskich rynkach
Południowokoreański koncern LG modernizuje swoją usługę LG Channels dostępną na telewizorach z systemem operacyjnym WebOS. Serwis z odświeżonym interfejsem pojawi się na 11 kolejnych rynkach, zyskując zasięg europejski.
LG Channels jest obecnie dostępny w 14 krajach. To m.in. Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Włochy, Hiszpania, Francja i Wielka Brytania. Do końca 2021 roku z usługi będzie można korzystać w 25 krajach. Wiadomo, że wśród nich są Niderlandy i Szwajcaria. Na razie koncern nie zdradza planów dotyczących polskiego rynku. LG Channels to bezpłatna usługa, która umożliwia dostęp do kanałów telewizyjnych i programów dostępnych na żądanie.
Obecnie takich treści jest 1600, ale ich liczba zostanie zwiększona w ciągu najbliższych miesięcy do 1900. To m.in. filmy, seriale, programy telewizyjne, znany na całym świecie koreański K-POP, koreańskie produkcje fabularne. W Europie i Ameryce Łacińskiej LG przy pozyskiwaniu treści współpracuje z platformami streamingowymi Rakuten TV i Pluto TV.
Zobacz także: Aplikacja TVP Sport także w systemach operacyjnych Tizen i WebOS
Nowy interfejs ułatwi wyszukiwanie treści
Poruszanie się po usłudze LG Channels ma być łatwiejsze dzięki nowemu interfejsowi, który usprawni rekomendację treści. Z nowego interfejsu już mogą korzystać użytkownicy telewizorów z systemem operacyjnym WebOS w wersji 5.0 i nowszych. Niebawem zostanie on także wprowadzony w przypadku WebOS w wersjach od 3.0 do 4.5. Choć WebOS to system używany przede wszystkim przez LG, to można go także spotkać w wybranych modelach firmy JVC czy Motorola.
Zobacz także: Serwisy streamingowe zagrożeniem dla platform cyfrowych? "Anteny satelitarne będą ściągane z domów"
Rośnie znaczenie Android TV
Ostatnie działania LG mogą mieć związek z rosnącym znaczeniem konkurencyjnego systemu operacyjnego Android TV. W 2020 roku z usług inteligentnej telewizji (Smart TV) korzystało 492 mln gospodarstw domowych. Z prognozy Rethink TV wynika, że za 5 lat będzie to już 905 mln domostw. Android TV ma w 2026 roku osiągnąć 25 proc. udziału w rynku inteligentnych telewizorów i przystawek do Smart TV. Będzie to stanowić 236 milionów z 905 milionów urządzeń ze Smart TV.
Rethink TV szacuje też, że Android TV urośnie kosztem konkurencyjnych systemów operacyjnych do telewizorów, takich jak Tizen Samsunga, czy WebOS LG. Rosnąć ma też popularność systemu HarmonyOS wdrożonego przez markę Huawei.
Dołącz do dyskusji: Usługa LG Channels z nowym interfejsem zadebiutuje na kolejnych europejskich rynkach