Śmieci jako „estetyczna forma” w nowej odsłonie kampanii o segregacji odpadów w Warszawie
Władze Warszawy rozpoczęły drugi etap kampanii edukującej mieszkańców o prawidłowej segregacji śmieci. Za jej kreację odpowiada Aleksandra Jasionowska z biura marketingu stołecznego magistratu.
Pierwsza odsłona kampanii, która pojawiła się na ulicach miasta pod koniec grudnia ub.r. miała wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i zaciekawić formatem.
- Postanowiliśmy pokazać śmieci jako estetyczną formę. Pierwsza odsłona kampanii pokazuje odpady zamieszane trafiające do jednego kosza. Prezentujemy je w wyrazistej stylistyce. Dziś, na plakatach widzimy martwą naturę z odpadów ale wkrótce zobaczymy, jak sprawnie i racjonalnie należy je segregować. - mówi Robert Zydel, dyrektor biura marketingu Miasta m.st. Warszawy.
Druga odsłona kampanii, która jest już widoczna w przestrzeni miejskiej stanowi jej rozwiniecie. Teraz w kreacji nie ma już odpadów zmieszanych. Pokazano przykłady surowców z tej samej kategorii i informacje o poszczególnych frakcjach.
- W kampanii opieramy się na dwóch założeniach: czytelności informacji oraz wyrazistym i intuicyjnym odbiorze wizualnym. Komunikaty składają się z nazw i opisów poszczególnych frakcji oraz przykładów produktów, które do nich należą. Skupiając wzrok na kolorystyce oraz produktach z danej grupy, mieszkańcy poznają zasady segregacji odpadów oraz je utrwalają - mówi Robert Zydel.
W materiałach poza warstwą wizualną i tekstową, znalazł się adres strony www.czysta.um.warszawa.pl, gdzie znajdują się informacje dotyczące zagadnień z obszaru czystości stolicy i gospodarowania odpadami komunalnymi. Kolejnymi widocznymi elementami są numer Miejskiego Systemu Kontaktu Warszawa 19115, pod którym można zgłaszać niepokojące mieszkańców zagadnienia, jak i pozyskiwać informacje oraz znak promocyjny miasta.
Kampanię zobaczyć można głównie w outdoorze, gdzie jest widoczna w różnych formatach m.in. na przystankach komunikacji miejskiej, billboardach. Jej uzupełnieniem są monitory w komunikacji miejskiej i ekranach galerii multimedialnej na stacji metra Świętokrzyska czy prasie lokalnej. Przeformatowania kreacji są także widoczne w komunikacji prowadzonej na oficjalnych profilach miasta w social mediach.
Za koncepcje i kreacje odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.
Dołącz do dyskusji: Śmieci jako „estetyczna forma” w nowej odsłonie kampanii o segregacji odpadów w Warszawie