Sony BMG będzie promować nowych wykonawców w internecie
Wytwórnia muzyczna Sony BMG wspólnie z projektantem mody Tommym Hilfigerem stworzy muzyczną telewizję w internecie. Jej program wypełnią głównie transmisje na żywo z koncertów początkujących artystów i poświęcone im materiały.
Wspólny kanał wytwórni Sony BMG i firmy projektowej Tommy'ego Hilfigera będzie nosić nazwę TommyTV. W programie nowej telewizji znajdą się przede wszystkim relacje na żywo z koncertów początkujących wykonawców muzycznych oraz prezentujące ich reportaże i wywiady. Sam Tommy Hilfiger poprowadzi też show, w którym młodzi artyści będą pokazać się szerokiej publiczności.
Znany projektant mody już wcześniej współpracował z muzykami, organizując dostępne dla niewielu koncerty z cyklu Hilfiger Session. W ten sposób promował noszone przez wykonawców ubrania swojej firmy wśród ich największej grupy docelowej, czyli głównie amerykańskich nastolatków. Teraz dzięki internetowej TommyTV projektowane przez niego stroje obejrzy w czasie koncertów i wywiadów z muzykami znacznie więcej widzów, którzy będą mogli dzięki linkom na stronie telewizji kupić wybrane produkty.
Z kolei Sony BMG zdecydowało się na uruchomienie nowego kanału, ponieważ odczuwa skutki recesji na rynku muzycznym. W ciągu ostatniego roku globalna sprzedaż muzyki zmniejszyła się o 10%, na co wpływ ma fakt, ze wg szacunków tylko jeden z dwudziestu plików muzycznych pobierany jest z internetu legalnie, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Jednak wytwórnie i tak muszą przenieść swoją działalność do sieci, ponieważ - jak ogłoszono w ubiegłym tygodniu - to iTunes jest największym w USA sprzedawcą muzyki, wyprzedziwszy sieć sklepów Wal-Mart Stores Inc.
Uruchomienie TommyTV przez Sony BMG oznacza pierwszy krok firmy w kierunku sprzedaży usług związanych z muzyką w sieci. Wytwórnia chce też w ten sposób promować nowych wykonawców, którzy później związaliby się z nią kontraktami płytowymi. -Jesteśmy w okresie zmiany profilu naszej firmy z wydawniczego na rozrywkowy - przyznał Marten Steinkam, dyrektor wykonawczy Sony BMG. - Liczymy, że dzięki telewizji internetowej uda nam się odkryć nowych interesujących artystów - dodał.
Nowy kanał to także kolejny znak zacieśniania się współpracy między światem muzyki i mody. Wcześniej wielu znanych wykonawców, m.in. Madonna i David Bowie, lansowało specyficzne style ubierania się i projektowało własne kolekcje strojów.
Dołącz do dyskusji: Sony BMG będzie promować nowych wykonawców w internecie