Sopot TVN przegrał z festiwalami Polsatu i TVP2
Sopot Festival 2009, który odbył się 22 i 23 sierpnia 2009 r., oglądało w TVN 2,2 mln widzów. Średni udział w rynku festiwalu wyniósł 17,6 proc. (18,27 proc. w grupie 16-49). Większą popularnością cieszyły się w tym roku TOPtrendy (Polsat) oraz Sopot Hit Festiwal (TVP2).
Największą widownię zgromadził drugi dzień festiwalu, poświęcony pamięci Czesława Niemena. Oglądało go średnio 2,36 mln widzów (udział wyniósł 16,98 proc. w grupie 4+ oraz 14,13 proc. w grupie komercyjnej)- wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Pierwszy dzień przyciągnął 2,14 mln telewidzów (udział w grupie 4+ wyniósł 18 proc., w grupie komercyjnej 21,8 proc.).
TVN w trakcie emisji imprezy była stacją
trzeciego wyboru, lepsze wyniki zanotowały TVP1 i TVP
2.
Sopot Festival 2009 oglądały
głównie kobiety oraz mieszkańcy miast.
W ubiegłym roku Sopot Festival TVN
miał średnio 3,1 mln osób, a średni udział w rynku wyniósł 25
proc., zaś w grupie 16-49 aż 29,3 proc. Lepsze wyniki zanotowała
też edycja z 2006 roku (3,2 mln widzów), mniejszą popularnością
festiwal cieszył się w 2005 i 2007 roku (odpowiednio 2,1 mln widzów
i 1,68 mln widzów).
TVN przegrał z Polsatem i
TVP
Dla porównania trzydniowy Sopot Hit Festiwal 2009,
pokazany przez TVP2 śledziło średnio 3,2 mln widzów przy udziale w
rynku na poziomie 26,85 proc. w grupie 4+, zaś festiwal TOPtrendy
2009 pokazany przez Polsat miał widownię na poziomie 2,8 mln osób
(27,39 proc. udziału).
Co dalej z Sopot Festival?
Telewizja TVN nie podjęła jeszcze decyzji co do
kontynuacji imprezy na swojej antenie. Pięcioletnia umowa stacji na
jej organizację wygasa w tym roku.
Dołącz do dyskusji: Sopot TVN przegrał z festiwalami Polsatu i TVP2