Spada sprzedaż magazynów o podróżach. „Voyage” stracił najwięcej w I półroczu
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2015 roku wyniosła 33 891 egz. Była ona o 16,27 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,84 proc. i uplasował się na poziomie 22 292 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 511 egz., po spadku w skali roku o 0,44 proc.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 39,6 proc. i wyniosła 5 594 egz.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 50 378 | 34 164 | 33 891 | 63 821 | 40 693 | 40 475 |
NG Traveler | 34 333 | 22 317 | 22 292 | 43 348 | 24 672 | 24 453 |
Podróże | 22 779 | 10 813 | 9 511 | 22 402 | 10 889 | 9 553 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 333 | 7 538 | 5 594 | 29 000 | 13 070 | 9 262 |
W czerwcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszył się o 9,61 proc. do 35 470 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 816 egz., w dół o 14,77 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 530 egz.; w dół o 10,90 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 37,02 proc. do 5 178 egz.
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 45 500 | 36 016 | 35 470 | 61 470 | 39 257 | 39 239 |
NG Traveler | 34 000 | 22 816 | 22 816 | 42 500 | 26 771 | 26 771 |
Podróże | 23 000 | 10 831 | 9 530 | 22 600 | 11 999 | 10 696 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 6 328 | 5 178 | 27 000 | 11 971 | 8 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów o podróżach. „Voyage” stracił najwięcej w I półroczu