Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”
„Party”, lider segmentu pism people, zanotowało w listopadzie ub.r. spadek sprzedaży, zyskało zaś konkurencyjne „Show - dzięki temu dystans między tymi tytułami zmalał o ponad połowę. Największy, bo aż 24-proc. spadek dotknął jednak „Galę”.
W listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 482 608 egz., czyli była o 3,6 proc. niższa niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer), którego dystans do konkurencyjnego „Party” zmniejszył się z ponad 100 tys. egz. do trochę ponad 40 tys. Sprzedaż ogółem „Show” wyniosła bowiem 438 692 egz. i była o 10,3 proc. wyższa niż w listopadzie 2008 roku.
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała minimalny wzrost sprzedaży o 0,7 proc. i w drugim miesiącu czwartego kwartału ub.r. sprzedała się w ilości 165 287 egz.
Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 710 egz. i największym spadkiem w zestawieniu, wynoszącym aż 24 proc. Z tymże w listopadzie 2009 roku „Gala” kosztowała 3,50 zł, a rok wcześniej - 2,90 zł (były też mutacje za 9,99 zł).
listopad | ||
2009 | 2008 | |
ZKDP | sprzedaż ogółem | |
Party Życie Gwiazd | 482 608 | 500 581 |
Show | 438 692 | 397 700 |
Viva | 165 287 | 164 185 |
Gala* | 86 710 | 114 055 |
Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people poza „Show”, a największy, wynoszący 18,4 proc. dotknął „Galę”.
2009 | ||
listopad | październik | |
ZKDP | sprzedaż ogółem | |
Party Życie Gwiazd | 482 608 | 502 585 |
Show | 438 692 | 398 596 |
Viva | 165 287 | 224 676 |
Gala* | 86 710 | 106 303 |
* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.
Segment yellow: „Życie” liderem, tracą wszyscy poza „Twoim Imperium”
W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w listopadzie ub. r. w ilości wynoszącej 636 544 egz., czyli o 0,8 proc. niższej niż rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w listopadzie 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 334 914 egz. i jako jedyny zanotował wzrost – o 3,8 proc..
Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 6,9 proc. do 274 831 egz.
listopad | ||
2009 | 2008 | |
ZKDP | sprzedaż ogółem | |
Życie na Gorąco | 636 544 | 641 993 |
Twoje Imperium | 334 914 | 322 500 |
Rewia | 274 831 | 295 182 |
Świat & Ludzie | 205 724 | 216 853 |
Na Żywo | 182 412 | 193 776 |
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosła sprzedaż trzech tytułów, a spadła - dwóch. Najwięcej zyskała „Rewia”, której sprzedaż ogółem wzrosła o 5,2 proc., zaś największy spadek zanotowało „Twoje Imperium” (o 2,5 proc.).
2009 | ||
listopad | październik | |
ZKDP | sprzedaż ogółem | |
Życie na Gorąco | 636 544 | 651 401 |
Twoje Imperium | 334 914 | 343 571 |
Rewia | 274 831 | 261 330 |
Świat & Ludzie | 205 724 | 198 940 |
Na Żywo | 182 412 | 175 859 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”