SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”

„Party”, lider segmentu pism people, zanotowało w listopadzie ub.r. spadek sprzedaży, zyskało zaś konkurencyjne „Show - dzięki temu dystans między tymi tytułami zmalał o ponad połowę. Największy, bo aż 24-proc. spadek dotknął jednak „Galę”.

W listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 482 608 egz., czyli była o 3,6 proc. niższa niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer), którego dystans do konkurencyjnego „Party” zmniejszył się z ponad 100 tys. egz. do trochę ponad 40 tys. Sprzedaż ogółem „Show” wyniosła bowiem 438 692 egz.  i była o 10,3 proc. wyższa niż w listopadzie 2008 roku.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała minimalny wzrost sprzedaży o 0,7 proc. i w drugim miesiącu czwartego kwartału ub.r. sprzedała się w ilości 165 287 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 710 egz. i największym spadkiem w zestawieniu, wynoszącym aż 24 proc. Z tymże w listopadzie 2009 roku „Gala” kosztowała 3,50 zł, a rok wcześniej - 2,90 zł (były też mutacje za 9,99 zł).

listopad
 20092008
ZKDPsprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd482 608500 581
Show438 692397 700
Viva165 287164 185
Gala*86 710114 055


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people poza „Show”, a największy, wynoszący 18,4 proc. dotknął „Galę”.

2009
 listopadpaździernik
ZKDPsprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd482 608502 585
Show438 692398 596
Viva165 287224 676
Gala*86 710106 303

* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

Segment yellow: „Życie” liderem, tracą wszyscy poza „Twoim Imperium”

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w  listopadzie ub. r. w ilości wynoszącej 636 544 egz., czyli o 0,8 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w listopadzie 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 334 914 egz. i jako jedyny zanotował wzrost – o 3,8 proc..

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 6,9 proc. do 274 831 egz.

listopad
 20092008
ZKDPsprzedaż ogółem
Życie na Gorąco636 544641 993
Twoje Imperium334 914322 500
Rewia274 831295 182
Świat & Ludzie205 724216 853
Na Żywo182 412193 776


Porównując dane z listopada ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosła sprzedaż trzech tytułów, a spadła - dwóch. Najwięcej zyskała „Rewia”, której sprzedaż ogółem wzrosła o 5,2 proc., zaś największy spadek zanotowało „Twoje Imperium” (o 2,5 proc.). 

2009
 listopadpaździernik
ZKDPsprzedaż ogółem
Życie na Gorąco636 544651 401
Twoje Imperium334 914343 571
Rewia274 831261 330
Świat & Ludzie205 724198 940
Na Żywo182 412175 859


 

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mały miś
Nie ważne, kto i ile na tym stracił lub zyskał, przerażające jest to, że blisko milion rodaków kupił coś takiego, to jest koszmarny znak naszych czasów...
odpowiedź