SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spektakularny wzrost TVN24

Podsumowanie pierwszego kwartału 2007 roku w telewizji.

Cieplejsza od ubiegłorocznej zima przyniosła spadek średniego dziennego czasu, jaki Polacy poświęcili na oglądanie telewizji. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2006 r.,  telewizję oglądaliśmy przez 3 godziny i 43 minuty dziennie, czyli krócej o 8 minut. To najniższy wynik od 2002 roku, kiedy Polacy każdego dnia od stycznia do marca oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 41 minut.

W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności – do poziomu 2,71% - zanotował TVN24. To wynik lepszy o nieco ponad 1 pkt. proc. (wzrost o 59,4%). Spośród największych nadawców najwięcej zyskał Polsat (wzrost o ponad 0,65 pkt. proc. do poziomu 16,6%), natomiast najbardziej straciła TVP2 (spadek o 2,15 pkt. proc. do poziomu 18,6%). Zmiany te jednak nie wpłynęły na ranking stacji – od stycznia do marca Polacy najchętniej wybierali TVP1 (udziały na poziomie 25,3%), TVP2 (18,6%), Polsat (16,6%) oraz TVN (15,6%).

W rankingu najlepiej oglądanych programów prowadzi „M jak miłość“, którego odcinek z 5 lutego przyciągnął przed telewizory średnio niemal 10,0 mln widzów (28,1%). Wśród 10 najchętniej wybieranych programów znalazły się także transmisje skoków narciarskich oraz transmisja wręczenia Telekamer (7,3 mln widzów).

Liderem programów informacyjnych pozostają „Wiadomości“ w TVP1 (średnio 5,3 mln widzów, czyli o 6,1% mniej, niż w roku ubiegłym). Drugie miejsce, z widownią na poziomie 4,6 mln zajął „Teleexpress“ (spadek o 8,1%), wyprzedzając „Fakty“ w TVN (3,5 mln widzów, czyli o 1,9% więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2006r.).

W porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku, pierwszy kwartał b.r. przyniósł wzrost wydatków poniesionych przez reklamodawców na reklamę* o 19,1% W największych stacjach wydano łącznie prawie 1,5 mld zł.

Najwięcej na reklamę swoich produktów w tych stacjach przeznaczył Unilever-Bestfoods (72,2 mln zł), Nestle Polska (58,4 mln zł) oraz Procter&Gamble (49,5 mln zł)**.

*Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3303 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

**Dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów, we wskazanych stacjach

Dołącz do dyskusji: Spektakularny wzrost TVN24

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl