Spin-off hitowego „Domu z papieru” Netfliksa otrzymał zamówienie na drugi sezon
Serial „Berlin”, który zadebiutował w ofercie Netfliksa pod koniec grudnia ubiegłego roku, otrzymał zamówienie na drugi sezon. Ta wiadomość raczej nie zaskoczy fanów uniwersum „Domu z papieru”, mimo że musieli na nią czekać blisko dwa miesiące.
Zdjęcia do drugiego sezonu serialu Álexa Piny i Esther Martínez Lobato rozpoczną się w przyszłym roku. Berlin, grany przez Pedro Alonso, powróci wraz ze swoim gangiem w drugim sezonie produkcji „Berlin”, która powstała po ogromnym, światowym sukcesie hiszpańskiego serialu „La Casa de Papel” (polski tytuł: „Dom z papieru”) Netfliksa. Seria stanowi prequel „Domu z papieru”.
Obok Alonso w serialu ponownie wystąpią: Michelle Jenner jako Keila, Tristán Ulloa jako Damián, Begoña Vargas jako Cameron, Julio Peña Fernández jako Roi oraz Joel Sánchez jako Bruce.
Tylko dwie rzeczy mogą sprawić, że zły dzień stanie się lepszy — miłość i duże pieniądze. To dzięki nim Berlin przeżywa swoje złote lata, nie wiedząc jeszcze, że jest chory i że kiedyś da się złapać jak szczur w pułapkę w hiszpańskiej mennicy. Przygotowuje właśnie jeden z najambitniejszych skoków w historii, planując ukraść klejnoty o wartości 44 mln. Do pomocy rekrutuje jeden z trzech gangów, z którym pracował już wcześniej – tak Netflix promował pierwszy sezon serialu „Berlin” zimą ubiegłego roku.
Netflix ogłosił, że „Berlin” w pierwszym tygodniu od premiery był najczęściej oglądanym serialem na świecie wśród użytkowników platformy, docierając do pierwszej dziesiątki w 91 krajach. Następnie przez siedem tygodni z rzędu pozostawał w pierwszej dziesiątce zestawienia seriali nieanglojęzycznych, odnotowując 348 milionów godzin oglądania i łącznie 53 miliony wyświetleń.
„Dom z papieru” był emitowany przez trzy sezony i składał się z pięciu części, najpierw w lokalnej sieci Antena 3, a następnie w serwisie Netflix. Zakończył się w 2021 roku i jest jednym z najpopularniejszych tytułów wszech czasów platformy Netflix.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub. r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Spin-off hitowego „Domu z papieru” Netfliksa otrzymał zamówienie na drugi sezon