Sport i TVP.info wywindowały odwiedzalność stron Telewizji Polskiej
W styczniu br. serwisy internetowe Telewizji Polskiej zanotowały rekordowe dla siebie 3,94 mln użytkowników i 53 mln odsłon. Skokowe wzrosty odwiedzalności przy okazji dużych turniejów osiągnęła sekcja sportowa portalu TVP.pl, natomiast systematyczny wzrost zanotował serwis TVP.info.
Telewizja Polska w internecie wydaje portal TVP.pl, którego sekcja informacyjna działa pod osobnym adresem TVP.info. W styczniu br. obie witryny odwiedziło 3,94 mln internautów (real users), którzy wykonali 53,01 mln odsłon (w tym 8,96 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 5 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Sam portal TVP.pl zanotował 3,57 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon (w tym 7,56 mln krajowych odsłon mobilnych) i 4:56 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Większość ruchu zapewniły serwisowi sekcja sportowa - z 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon, dział informacyjny (z wyłączeniem klasyfikowanego osobno TVP.info, za to obejmujący m.in. wiadomości lokalne z TVP Regionalna) - z 1,18 mln użytkowników i 9,94 mln odsłon, oraz sekcja VoD - z 809,5 tys. użytkowników i 12,92 mln odsłon.
Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. strona główna portalu została udostępniona w nowej, „kafelkowej” odsłonie (więcej o tym), a w sekcji VoD uruchomiono darmową ofertę Strefa Widza dla osób płacących regularnie abonament RTV (więcej na ten temat).
Z kolei serwis TVP.info, promowany jako główna sekcja informacyjna TVP.pl, odwiedziło 776,9 tys. internautów, którzy wykonali 6,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5:23 minuty. Witryna w nowej wersji ruszyła w marcu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w grudniu zaczęto na żywo emitować w internecie „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” (więcej o tym).
Strony Telewizji Polskiej w styczniu 2015 roku |
||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
zasięg |
tvp.pl - cały serwis |
3 567 980 |
46 766 606 |
7 565 468 |
16,47% |
tvp.pl - sport |
2 060 676 |
18 896 963 |
3 384 342 |
9,51% |
tvp.pl - informacje |
1 182 298 |
9 938 993 |
1 584 930 |
5,46% |
tvp.pl - vod |
809 495 |
12 918 854 |
1 756 704 |
3,74% |
tvp.pl - kultura i rozrywka |
371 849 |
3 448 289 |
538 622 |
1,72% |
tvp.pl - styl życia |
243 541 |
1 563 742 |
300 936 |
1,12% |
tvp.info |
776 876 |
6 246 606 |
1 399 733 |
3,59% |
W skali roku strony Telewizji Polskiej zyskały 1,4 mln użytkowników i 16,89 mln odsłon (to wzrosty o 55,2 i 46,7 proc.), przy czym średni czas korzystania z nich przez odwiedzającego zmalał z 13:39 do 5:32 minuty.
Portal TVP.pl zanotował w styczniu br. o 1,18 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 49,4 i 38,6 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzony w serwisie przez użytkownika spadł z 14 do 4:56 minuty. Do wzrostów liczby użytkowników i odsłon głównie przyczyniła się sekcja sportowa, która miała ponad trzy razy więcej odwiedzających (wzrost z 655,6 tys. do 2,06 mln) i 2,5 razy więcej odsłon (w górę z 8 do 18,9 mln) niż przed rokiem. Wynika to m.in. z dużego zainteresowania rozegranymi w drugiej połowie stycznia mistrzostwami świata w piłce ręcznej, które TVP transmitowała także w swoim serwisie internetowym (mecze Polaków w TVP2 oglądało średnio 3,05 mln widzów - zobacz szczegóły).
Niewielkie wzrosty odwiedzalności osiągnęły także sekcja VoD (o 97,1 tys. użytkowników i 4,42 mln odsłon) oraz lifestylowa (o 25,3 tys. użytkowników i 356,8 tys. odsłon), podobne spadki zanotowały działy informacyjne (o 40,1 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon) oraz kulturalno-rozrywkowy (o 84,3 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon).
Z kolei statystyki TVP.info wzrosły ponad dwukrotnie - serwis zyskał w skali roku 418,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to 116,6 i 163,1 proc. w górę). Przeciętny czas korzystania z witryny przez odwiedzającego wydłużył się z 3:32 do 5:23 minuty.
Strony Telewizji Polskiej rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2015 |
styczeń 2014 |
||||
real users |
odsłony |
kraj. odsłony mobilne |
real users |
odsłony |
kraj. odsłony mobilne |
|
tvp.pl - cały serwis |
3 567 980 |
46 766 606 |
7 565 468 |
2 388 461 |
33 750 514 |
2 941 756 |
tvp.pl - sport |
2 060 676 |
18 896 963 |
3 384 342 |
655 618 |
7 979 471 |
852 280 |
tvp.pl - informacje |
1 182 298 |
9 938 993 |
1 584 930 |
1 222 374 |
10 969 644 |
1 093 437 |
tvp.pl - vod |
809 495 |
12 918 854 |
1 756 704 |
712 341 |
8 498 614 |
503 101 |
tvp.pl - kultura i rozrywka |
371 849 |
3 448 289 |
538 622 |
456 189 |
5 096 176 |
377 140 |
tvp.pl - styl życia |
243 541 |
1 563 742 |
300 936 |
218 231 |
1 206 930 |
115 863 |
tvp.info |
776 876 |
6 246 606 |
1 399 733 |
358 613 |
2 374 052 |
193 479 |
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki stron TVP.pl i TVP.info w ciągu roku
Dołącz do dyskusji: Sport i TVP.info wywindowały odwiedzalność stron Telewizji Polskiej