Rośnie popularność transmisji sportowych w streamingu. W USA to 61 procent wszystkich programów na żywo online
W USA coraz więcej użytkowników korzysta z transmisji sportowych nadawanych w formie livestreamingu - wynika z danych firmy Parks Associates. Takie treści stanowią obecnie 61 procent i biją na głowę wiadomości, koncerty, czy transmisje z wręczania nagród.
Transmisje sportowe w streamingu z roku na rok zyskują na popularności. Według danych Verified Market Research wartość tego segmentu w ujęciu globalnym wzrośnie z 18 mld dol. w 2020 r. do 87 mld w 2028 r.
Sportowy streaming rośnie w siłę
Okazuje się, że globalne tendencje są szczególnie widoczne w Stanach Zjednoczonych. Z badań firmy analitycznej Parks Associates wynika, że 43 proc. gospodarstw domowych korzystających z internetu w USA oglądało w ciągu ostatnich trzech miesięcy transmisje na żywo, przy czym najpopularniejszym typem treści są właśnie wydarzenia sportowe.
61 proc. użytkowników livestreamingu oglądało ostatnio online wydarzenie sportowe na żywo, podczas gdy wiadomości, drugi pod względem popularności rodzaj treści, przyciągnął tylko 36 proc. livestreamerów. Na dalszych miejscach znalazły się m.in. koncerty na żywo oraz transmisje z gal wręczania rozmaitych nagród (np. filmowych).
- Konsumenci, którzy korzystają z serwisów sportowych online lub z płatnych pakietów sportowych, częściej oglądają relacje na żywo – wyjaśnia w raporcie Paul Erickson, dyrektor ds. badań w Parks Associates. - W tej chwili treści sportowe są kluczem do przyciągnięcia i utrzymania zaangażowanej bazy widzów.
Czytaj także: Nowe prawa sportowe w TVP. Nadawca pokaże baraże w Serie B
Z danych Parks Associates wynika, że 78 proc. osób posiadających abonament na serwis sportowy OTT korzystało z transmisji na żywo, w porównaniu do zaledwie jednej czwartej osób nieposiadających takiego abonamentu.
Użytkownicy, którzy regularnie oglądają transmisje na żywo, są zaangażowani. Dla wielu z nich livestreaming jest podstawową formą konsumpcji treści. Widzowie, którzy oglądają sport na żywo szacują, że stanowią one blisko połowę ich całkowitej konsumpcji wideo online.
- Oferowanie treści livestreamingowych to szansa dla serwisów na przyciągnięcie zarówno wysoce zaangażowanej publiczności, która intensywnie korzysta z livestreamingu, jak i starszej publiczności - ocenia Erickson. - Konsumenci w wyższych przedziałach wiekowych mogą być trudni do dotarcia, ale livestreaming jest jedną z opcji, która do nich przemawia, pod warunkiem, że dostawca dostarczy odpowiednie treści.
Czytaj także: Sport lepiej oglądać przez satelitę czy kabel? „Streaming to przyszłość”
Dołącz do dyskusji: Rośnie popularność transmisji sportowych w streamingu. W USA to 61 procent wszystkich programów na żywo online