SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spot Onet.pl z trawką narusza kodeks reklamowy (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot serwisu Onet.pl pokazującydyskusję internautów na temat narkotyków narusza kodeks branżowy.Instytucja oceniła, że reklama bagatelizuje problem uzależnienia.

Komisja Etyki Reklamy zajęła się spotemtelewizyjnym serwisu Onet.pl po otrzymaniu skargi,której autor zauważył, że przekaz zawiera jednoznaczne odniesieniado narkotyków: wizerunek rośliny kojarzącej się z konopiamiindyjskimi, podkład muzyki reggae oraz zapis wypowiedziinternautów. Odbiorca reklamy przyznał, że "nie wie, czym kierowałsię portal, pokazując narkotyki w reklamie", oraz zwrócił uwagę, żefilmik jest skierowany w dużym stopniu do młodzieży.




Skarga zawierała szereg zarzutów, na podstawie których reklamęoskarżono o sprzeczność z dobrymi obyczajami i poczuciemodpowiedzialności społecznej oraz nadużywanie zaufania i brakuwiedzy odbiorców. Spotowi zarzucono też, że stwarza zagrożenia dladzieci i młodzieży, podważając autorytet rodziców i osóbsprawujących opiekę. Jednak przede wszystkim przekaz oskarżono ołamanie przepisu zabraniającego promocji substancji psychotropowychi środków odurzających.

W odpowiedzi na te zarzuty Onet.pl wyjaśnił, że reklama jestczęścią kampanii "Onet E-mocje" pokazującej kwestie, które wywołująspołeczne dyskusje, i promującej w ten sposób wizerunek portalujako medium wszechstronnego, poruszającego różnorodne, częstotrudne i kontrowersyjne tematy. W opinii reklamodawcy takimzagadnieniem jest legalizacja tzw. "miękkich narkotyków", doktórych zalicza się także konopie, więc spot miał zachęcać doprzemyśleń oraz podjęcia na ten temat dyskusji. Przedstawicieleserwisu zapewnili, że przekaz reklamował tylko Onet.pl.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamyuznała, że spot nie zachęca do dyskusji nad problemem narkotyków,ponieważ reklamodawca zajmuje konkretne stanowisko w tej kwestii, aponieważ jest autorytetem dla swoich użytkowników, nie powinienbudować przyzwolenia na takie zachowania, bo może to mieć negatywneskutki społeczne. W konsekwencji instytucja oceniła, że przekazłamie kodeks branżowy, naruszając poczucie odpowiedzialnościspołecznej.

Dołącz do dyskusji: Spot Onet.pl z trawką narusza kodeks reklamowy (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl