SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spotify przejmuje Podsights i Chartable. Chce poprawić skuteczność pomiarów reklamy w podcastach

Serwis Spotify za nieznaną kwotę przejął firmy Podsights i Chartable. Obie umożliwiają precyzyjne pomiary i optymalizację reklam zamieszczanych w podcastach. Akwizycja ma pomóc partnerom podcastowym Spotify w bardziej skutecznym kierowaniu komunikacji marketingowej do odbiorców.

Rynek reklamy podcastowej dynamicznie rośnie. Według eMarketera, do 2025 r. roczne przychody z cyfrowej reklamy audio w Stanach Zjednoczonych mają wzrosnąć do prawie 8 mld dol., z czego 2,7 mld przypadnie na samą reklamę zamieszczaną w podcastach.

Większa skuteczność reklamy

Serwis Spotify, oprócz oferowania muzyki w streamingu w darmowych i płatnych planach ma w swoich zasobach coraz więcej treści dostępnych w formacie podcastów.

Teraz ujawniono, że Spotify wykonał kolejny krok w kierunku monetyzacji treści publikowanych w podcastach. Serwis przejął firmy Podsights i Chartable, aby usprawnić pomiar podcastów dla reklamodawców i insightów dla wydawców.

Kwot ani dokładnych warunków transakcji nie ujawniono. Podsights jest dostawcą usług pomiaru reklamy podcastowej, który ma pomagać reklamodawcom lepiej mierzyć i skalować ich przekaz. Chartable to to z kolei platforma analityczna, która umożliwia wydawcom poznanie i zwiększenie liczby odbiorców ich podcastów poprzez narzędzia atrybucji promocji i wglądu w widownię.

Czytaj także: Polacy słuchają podcastów popularnonaukowych i o zdrowiu

W komunikacie Spotify zaznacza, że według ostatniego badania Advertiser Perceptions, pomiar i atrybucja pozostają dwoma największymi nierozwiązanymi wyzwaniami dla reklamodawców w podcastach. Spotify planuje rozwiązać ten problem poprzez przejęcie Podsights. Jako część Spotify, firma będzie w stanie wykorzystać nowe rozwiązania technologiczne, aby zapewnić reklamodawcom podcastów na całym świecie dokładniejsze pomiary i wgląd w działania użytkowników.

Spotify twierdzi, że dzięki przejęciu Podsights będzie w stanie pomóc reklamodawcom zrozumieć, w jaki sposób reklamy podcastów napędzają działania, które mają znaczenie dla ich biznesu. Z czasem planowane jest rozszerzenie tych możliwości pomiarowych poza podcasty na cały zakres platformy Spotify, w tym reklamy audio w ramach muzyki, reklamy wideo i reklamy display.

- Przez ostatni rok wzmacnialiśmy i tak już bogatą ofertę Megaphone - ostatnio poprzez przejęcie Whooshkaa i jego technologii nadawania podcastów - aby zapewnić wydawcom najlepsze miejsce do tworzenia, zarabiania i mierzenia ich działalności podcastowej – podkreśla Spotify w komunikacie. - A teraz, dzięki przejęciu Chartable, będziemy dalej wzmacniać zestaw narzędzi Megaphone poprzez integrację wiedzy o słuchaczach i najnowocześniejszych narzędzi promocyjnych, SmartLinks i SmartPromos. Narzędzia te ułatwią wydawcom przekształcanie spostrzeżeń odbiorców i poszerzanie grona słuchaczy.

Czytaj także: Katarzyna Zdanowicz rusza z serią podcastów na Interii. „Tematy ważne dla każdego”

Dołącz do dyskusji: Spotify przejmuje Podsights i Chartable. Chce poprawić skuteczność pomiarów reklamy w podcastach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl