SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify coraz zyskowniejsze. 26 mln subskrybentów więcej

W drugim kwartale 2024 roku platforma streamingowa Spotify przy wzroście przychodów o jedną piątą zarobiła na czysto 266 mln euro. Liczba jej użytkowników zwiększyła się przez rok o 75 mln do 626 mln, z czego subskrybentów przybyło 26 mln.

Zdecydowaną większość przychodów Spotify generuje ze sprzedaży subskrypcji. W drugim kwartale 2024 roku wyniosły one 3,35 mld euro, po wzroście rok do roku o 21 proc. (a w porównaniu z pierwszym kwartałem br. o 3 proc.). Natomiast wpływy reklamowe zwiększyły się o 13 proc. do 456 mln euro.

Z platformy w zeszłym kwartale korzystało przynajmniej raz w miesiącu 626 mln użytkowników, o 14 proc. więcej niż przed rokiem (551 mln). Liczba subskrybentów zwiększyła się z 220 do 246 mln, a użytkowników darmowej wersji z reklamami - z 343 do 393 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Tylko w minionym kwartale Spotify zyskało 11 mln użytkowników, z czego 7 mln subskrybentów.

Niezmiennie prawie 40 proc. użytkowników płacących za platformę jest w Europie, a ponad jedna czwarta - w USA i Kanadzie.

Zysk Spotify drugi kwartał z rzędu

Przy wzroście wpływów kwartalny koszt ich uzyskania zwiększył się z 2,69 do 2,41 mld euro. Natomiast wydatki na badania i rozwój zmalały z 379 do 453 mln euro, na sprzedaż i marketing - z 343 do 399 mln, a koszty ogólne i administracyjne - ze 124 do 161 mln.

CZYTAJ TEŻ: Nowe benefity dla twórców Patronite. Integracje ze Spotify

Marża sprzedażowa brutto Spotify wzrosła z 24,1 do 29,2 proc. W przypadku sprzedaży subskrypcji marża brutto wyniosła 31,4 proc., a w obszarze reklamowym - 13,4 proc.

Rentowność operacyjna poszła w górę z 247 mln euro straty do 266 mln euro zysku, a wynik netto - z 302 mln euro straty do 274 mln euro. Zyskowność firmy była wyższa niż w pierwszym kwartale, gdy wyniosła 168 mln euro w ujęciu operacyjnym i 197 mln netto.

Spotify spodziewa się, że w trzecim kwartale 2024 roku wypracuje równe 4 mld euro przychodów, 30,2 proc. marży brutto i 405 mln euro zysku operacyjnego. Na koniec września liczy na 639 mln użytkowników, w tym 251 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: Spotify coraz zyskowniejsze. 26 mln subskrybentów więcej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Opinia
Brak planu z kompresją bezstratną, co u konkurencji jest w standardzie (i jeszcze 2 zł taniej).
1 0
odpowiedź