SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify przed YouTube Music, RMFON przyciąga na najdłużej (TOP10 platform muzycznych)

Wśród platform muzycznych zdecydowanym liderem zasięgowym jest Spotify, zdecydowanie wyprzedzające aplikację YouTube Music. Z RMFON użytkownik korzysta średnio przez trzy godziny, a spore spadki liczby odwiedzających zanotowały witryna Radia Eska i Tekstowo.pl.

Nowy ekran Spotify, fot. Spotify.com Nowy ekran Spotify, fot. Spotify.com

Platformę Spotify, jako serwis www i aplikację mobilną, w grudniu ub.r. odwiedziło 9,8 mln polskich internautów, co przełożyło się na 33,03 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 58 minut i 15 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Aplikacja YouTube Music przyciągnęła 6,08 mln użytkowników (20,49 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 16 minut i 9 sekund. Zdecydowanie najdłuższy czas korzystania osiągnął RMFON - internetowy player ze stacjami Grupy RMF. Odwiedziło go 1,13 mln internautów (3,81 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 godziny, 17 minut i 7 sekund.

Platforma Radia Eska w kategorii muzyczno-radiowej zanotowała 3,26 mln użytkowników, 10,98 proc. zasięgu oraz 21 minut i sekundę średniego czasu korzystania, witryna RMF Maxx - 2,21 mln użytkowników, 7,46 proc. zasięgu oraz minutę i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Open FM (Grupa Wirtualna Polska) - 1,07 mln internautów, 3,62 proc. zasięgu oraz 28 minut i 48 sekund średniego czasu.

W zestawieniu są też działy muzyczne dwóch portali horyzontalnych. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taka sekcja miała 3,95 mln użytkowników, 3 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego i 13,31 proc. zasięgu, a na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) - 3,34 mln odwiedzających, 11,27 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania. Witryna Tekstowo.pl przyciągnęła 2,22 mln internautów (7,5 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 minuty i 38 sekund.

Natomiast aplikację Shazam, służącą do rozpoznawania utworów muzycznych, odwiedziło 1,71 mln użytkowników (5,78 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 38 sekund.

Miesiąc do miesiąca Spotify zyskało 109,3 tys. internautów oraz 9 minut i 11 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 1,1 i 18,7 proc. w górę). Wzrost w obu statystykach osiągnęła jeszcze aplikacja Shazam - o 55,7 tys. użytkowników (3,4 proc.) i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (3 proc.).

Na YouTube Music przy wzroście liczby odwiedzających o 817,1 tys. (15,5 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 minut i 17 sekund (11,9 proc.). Sekcja muzyczna Onetu zyskała 900,7 tys. internautów (36,9 proc.), tracąc 4 sekundy średniego czasu korzystania (1,7 proc.), natomiast na platformie RMF Maxx liczba użytkowników zwiększyła się o 136,9 tys. (6,6 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył o 25 sekund (19,7 proc.).

Dział muzyczny Interii zanotował spadek o 278,3 tys. użytkowników (6,6 proc.) i 13 sekund średniego czasu korzystania (6 proc.), platforma Radia Eska - spadek o 660,8 tys. internautów (16,9 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 10 sekund (24,7 proc.), a Tekstowo.pl - spadek o 347 tys. użytkowników (13,5 proc.) i wzrost średniego czasu o 12 sekund (5,8 proc.).

Z kolei Open FM zyskał 299,2 tys. internautów (38,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 20 sekund (13,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Spotify przed YouTube Music, RMFON przyciąga na najdłużej (TOP10 platform muzycznych)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
A Tidal?
0 0
odpowiedź
User
:-/
A gdzie Tidal czy AppleMusic? Dziwne to zostawienie.
0 0
odpowiedź
User
To ja nikt inny
To zestawienie jest na tyle dziwne, bo nie porównuje wszystkich graczy na rynku streamingowym, czyli też rozgłośnie radiowe. Gdzie są wyniki Polskiego Radia? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę ma 2022 IP Audio IV aby porównać wyniki z np. niemieckiego rynku. Tam można rozpoznać dominację Spotify nad rynkiem radiowym. W Polsce brakuje również Radioplayer. Inicjatywa ta dba międzynarodowo o udostępnienie wszystkich rozgłośni na wszystkich urządzeniach audio. Tak długo jak rozgłośnie walczą ze sobą, Spotify i podobne portale będą zyskiwali coraz większy udział w rynku. W przypadku Spotify producenci sprzętu muszą zwrócić się tylko do jednego gracza, aby udostępnić jego aplikację w samochodzie. A co mają do zaoferowania rozgłośnie? Każdy swoją aplikację?
0 0
odpowiedź