Sprzedano bilety do kin za ponad 130 tys. zł. Akcja #wspieramykinapolskie
Epidemia koronawirusa spowodowała zamknięcie kin w połowie marca br. Aby pomóc niezależnym placówkom, firma KinAds zorganizowała w internecie akcję #wspieramykinapolskie. Można kupić e-bilet i wykorzystać go, kiedy chcemy. Sprzedano już bilety za około 132 tys. zł.
Projektory w kinach wyłączono 12 marca br. w związku z ograniczeniami związanymi z pandemią koronawirusa. Od tej pory właściciele kin lokalnych są pozbawienie przychodów, a muszą utrzymać pracowników oraz infrastrukturę.
Akcję pomocy lokalnym kinom zorganizowała firma KinAds, organizacja, która od lat je wspiera.
- Chodziło nam o to, aby podtrzymać życie kinowe w kraju. Umożliwić naszym kinom – a jest ich prawie 330 – kontakt z widzami i podtrzymać więzi, jakie łączą lokalne społeczności z ich ukochanymi kinami - mówi Kinga Dołęga-Lesińska, szefowa firmy.
Na stronie internetowej www.wspieramy-kina.pl można wybrać lokalne kino, jakie chce się wesprzeć, kupując bilety o bezterminowej ważności, które wykorzystamy, gdy kino ponownie zostanie otwarte. Obecnie w ofercie znajduje się już kilkadziesiąt kin, ale wciąż dochodzą nowe.
- Pamiętam, że w czasach kryzysu 2008 roku Polacy chodzili do kina, bo chcieli w ten sposób odreagować niepokój, jaki niosły wydarzenia, na które nie mieliśmy wpływu. Mam nadzieję, że teraz kina odegrają podobna rolę – mówi Kinga Dołęga-Lesińska. – Kina świetnie sprawdzają się jako filtry dla naszego niepokoju, i mogą przyczynić się do odbudowania wspólnoty – dodaje.
W Warszawie można kupić e-bilet do kin Wisła i Świt, w Krakowie do Agrafki, Kijowa, Giewontu, Kina pod Baranami, w Gdańsku do Kina Kameralnego, a we Wrocławiu do Oh! Kina.
Dołącz do dyskusji: Sprzedano bilety do kin za ponad 130 tys. zł. Akcja #wspieramykinapolskie