SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Stabilne, wysokie nastroje społeczne Polaków w listopadzie

W listopadzie br. nastroje społeczne Polaków były na wysokim poziomie, wzrosły około 1 pkt. w porównaniu do października - pokazuje Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W listopadzie odnotowano miesięczne wzrosty we wszystkich obszarach, które bada Wskaźnik Optymizmu Konsumentów agencji Ipsos.

Sytuacja gospodarcza Polski i sytuacja materialna własnych gospodarstw domowych postrzegana jest przez Polaków jako stabilna, bez wyraźnych zagrożeń. Pozytywne informacje o stanie gospodarki polskiej w światowej prasie ekonomicznej i dane GUS na temat PKB miały zapewne na to wpływ - czytamy w komunikacie Ipsos.

Wyraźniejszy wzrost wskaźnika oczekiwań (o ponad 2 pkt.) może świadczyć o niedostrzeganiu przez Polaków jakichś wyraźnych zagrożeń w najbliższej przyszłości. O 1,26 pkt. wzrósł wskaźnik klimatu gospodarczego, o 0,21 pkt. skłonność do zakupów. Nieznacznie (0,45 pkt.) wzrósł w skali miesiąca wskaźnik bieżący.

- Ciekawym jest, że tzw. afera z prezesem KNF i szefem Getin Banku nie znalazła w opinii społecznej wyrazistego odbicia. Spokojny przebieg wyborów samorządowych, a także przebieg uroczystości związanych ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości, właściwie bez szczególnych niepokojów i negatywnych wydarzeń, też mógł przyczynić się do stabilizacji dobrych nastrojów społecznych - oceniają eksperci Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 16 – 21 listopada 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Dołącz do dyskusji: Stabilne, wysokie nastroje społeczne Polaków w listopadzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl