Starcom i Value Media na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród holdingów (ranking RECMA)
Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i Value Media (Group One) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Havas Media, MediaCom, Wavemaker, Spark Foundry i Zenith otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie "Qualitative Evaluation" dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 19 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się).
Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.
Value Media przed Havas Media
Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2021” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 25 pkt) i Value Media (20 pkt).
Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Havas Media, MediaCom, Wavemaker (oba należą do GroupM), Spark Foundry i Zenith (Publicis Media).
Notę „bardzo dobrą” otrzymały natomiast agencje mediowe OMD i UM (Mediabrands), a ocenę „dobrą” – Carat (dentsu), Arena Media (Havas Media Group), iProspect (dentsu) i Mindshare (GroupM).
Jako „przeciętne” sklasyfikowano pięć domów mediowych(Mediabrands), Media Data Mind, PHD Media Direction, Media Direction OMD i MullenLowe MediaHub. W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (dentsu).
W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów zebrały: Value Media (13), Starcom (12), Havas Media (10). 9 pkt przyznano agencji Spark Foundry, 7 pkt. - Zenith, po 5 pkt. - MediaCom, OMD, UM, Carat i Arena Media.
Publicis Media na czele grup mediowych
W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 53 pkt. GroupM (MediaCom, Mindshare, Wavemaker) ma 34 pkt., a trzecia w zestawieniu Group One (Value Media i Mediaplus) zdobyła 20 pkt.
Dołącz do dyskusji: Starcom i Value Media na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród holdingów (ranking RECMA)