Stopklatka w ub.r. wyszła na plus, jej wpływy wzrosły o 16 proc.
Firma Stopklatka, nadawca kanału Stopklatka TV, w ub.r. osiągnęła 47 tys. zł zysk netto, a w samym czwartym kwartale - 1,5 mln zł. Wpływy spółki w całym ub.r. zwiększyły się o 16,3 proc. do 29,85 mln zł.
Wynik netto Stopklatki wzrósł z 2,73 mln zł straty w 2015 roku do 47 tys. zł zysku w ub.r. Firma osiągnęła zysk netto w skali rocznej pierwszy raz od 2010 roku (w 2014 roku miała aż 8,77 mln zł straty netto). Natomiast w samym czwartym kwartale ub.r. zanotowała 1,5 mln zł zysku.
Przychody Stopklatki w ub.r. wyniosły 29,85 mln zł, o 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Firma swoje lepsze wyniki finansowe tłumaczy m.in. rosnącą oglądalnością kanału Stopklatka TV (według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. stacja miała 1 proc. udziału w rynki oglądalności, o 0,04 pkt proc. więcej niż rok wcześniej) oraz pozyskaniem wiosną ub.r. 10,7 mln zł z emisji nowe serii swoich akcji (te środki przeznaczono na finansowanie bieżącej działalności oraz spłatę pożyczek zaciągniętych na uruchomienie kanału).
Zdecydowaną większość wpływów Stopklatki stanowią wpływy reklamowe - w ub.r. wyniosły one 29,75 mln zł, wobec 25,5 mln zł rok wcześniej. Natomiast wpływy ze sprzedaży treści zmalały ze 127 do 77 tys. zł, a z innych usług - z 31 do 19 tys. zł.
W ub.r. Stopklatka zmniejszyła swoje wydatki na wynagrodzenia dla pracowników (z 2,31 mln zł do 2,15 mln zł) oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia (z 244 do 226 tys. zł). W połowie ub.r. firma przekształciła swój serwis Stopklatka.pl tylko w wizytówkę kanału Stopklatka TV, uzasadniając to ograniczaniem kosztów.
Wzrosły natomiast wydatki Stopklatki na usługi obce (z 12,86 mln zł do 13,77 mln zł) oraz podatki i opłaty (z 2,69 mln zł do 3,19 mln zł).
Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka w ub.r. wyszła na plus, jej wpływy wzrosły o 16 proc.