Story House Egmont: wpływy 4 proc. w górę, 9,6 mln zł zysku netto
Wydawnictwo Story House Egmont (do połowy ub.r. działające pod nazwą Egmont Polska) w ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 3,7 proc. do 97,89 mln zł i 9,57 mln zł zysku netto. Firma zatrudnia ponad 100 osób, zamierza dalej wydawać magazyny i komiksy dla dzieci oraz gry planszowe.
Przychody krajowe Story House Egmont zwiększyły się rok do roku z 70,52 do 71,63 mln zł, a te z zagranicy - z 23,87 do 26,26 mln zł. Wpływy od innych podmiotów z koncernu Egmont wzrosły z 11,47 do 12,1 mln zł.
Zarząd wydawnictwa w sprawozdaniu finansowym podkreślił, że ub.r. minął pod znakiem dalszych skutków epidemii koronawirusa. - To wyjątkowy rok pod wieloma względami, przede wszystkim zakłócone zostały łańcuchy dostaw, a dotychczasowe reguły produkcji w odległych regionach świata okazały się problematyczne w rzeczywistości lockdownów i kłopotów z dalekobieżnym transportem. Ponadto braki surowcowe oraz galopująca inflacja to kolejne wyzwania dla przedsiębiorców oraz konsumentów - wyliczono.
- Z drugiej strony, konsumpcja oraz popyt na produkty w wielu gałęziach gospodarczych, w tym na produkty wydawnicze naszej Spółki był mocny - zaznaczono.
Story House Egmont wydaje kilkadziesiąt czasopism dla dzieci (większość to tytuły oparte na licencjonowanych markach, głównie postaci z seriali i filmów dziecięcych), a także komiksy i gry planszowe.
W 2020 roku firma wprowadziła do sprzedaży nowe magazyny: „Top Wing”, „Roblox. Nieoficjalny magazyn”, „Spirit. Riding free”, „Power Ranger. Oficjalny magazyn”, „BIA. Oficjalny magazyn” i „Lego Explorer”, w ub.r. - „Hello Kitty” i „Cocomelon”, a na początku br. - kwartalnik „Spidey i Super-Kumple”.
Wiosną ub.r. wydawca przedłużył umowę z Disneyem dotyczącą licencji na magazyny i komiksy m.in. z Myszką Miki, Kaczorem Donaldem oraz na „Kubusia i Przyjaciół”. W połowie roku firma zmieniła nazwę z Egmont Polska na Story House Egmont, wprowadzając nową identyfikację wizualną.
Koszty 6 proc. w dół, 108 pracowników
Wydatki rodzajowe Story House Egmont wyniosły w ub.r. 84,58 mln zł, co wobec 90,42 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 6,5 proc. Wynika on głównie ze zmniejszenia się kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów z 58,66 do 53,88 mln zł.
Nakłady na usługi obce zmalały z 15,25 do 14,29 mln zł, natomiast na wynagrodzenia wzrosły z 10,45 do 10,59 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,85 do 1,91 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ub.r. w firmie było średnio 108 pracowników etatowych, o czterech więcej niż rok wcześniej.
Zysk zostaje w firmie
Pozostałe przychody operacyjne Story House Egmont poszły w dół z 9,81 do 1,66 mln zł. W 2020 roku spółka zainkasowała 6,91 mln zł netto ze sprzedaży działu książek dziecięcych do Harper Collins Polska (była to część transakcji obejmującej też rynek brytyjski i niemiecki).
Mimo braku w ub.r. takiego dodatkowego, jednorazowego źródła wpływów i wzrostu pozostałych kosztów operacyjnych z 1,4 do 3,09 mln zł wyniki zyskowności operacyjnej firmy były podobne jak przed rokiem. Zysk operacyjny zmniejszył się z 12,38 do 11,87 mln zł, zysk brutto - z 12,03 do 12 mln zł, a po odliczeniu podatku dochodowego (w ub.r. spółka zapłaciła 2,43 mln zł, a przed rokiem 2,35 mln zł) zysk netto zmalał z 9,68 do 9,57 mln zł. Natomiast zysk sprzedażowy poszedł w górę z 3,96 do 13,31 mln zł.
100 proc. udziałów wydawnictwa ma duńska spółka Egmont International Holding. W zeszłym tygodniu na walnym zgromadzeniu zdecydowała, że zeszłoroczny zysk netto wydawnictwa zostanie przekazany w całości na jego cele.
- Spółka pozostaje największym na rynku wydawcą pism dla dzieci i komiksów oraz znaczącym wydawcą gier planszowych. Spółka planuje dalej rozszerzać swoją ofertę wydawniczą tych działów - zapowiedział zarząd Story House Egmont.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021, a poprzedni - 2020
Dołącz do dyskusji: Story House Egmont: wpływy 4 proc. w górę, 9,6 mln zł zysku netto