Streetcom kupuje Hash.fm od Konrada Traczyka i Agory
Agencja experience marketingu Streetcom odkupiła od Konrada Traczyka i koncernu Agora 100 proc. udziałów w agencji influencer marketingowej Hash.fm. Pod koniec lutego br. Agora 49,5 proc. udziałów Hash.fm zbyła Traczykowi za 155 tys. zł.
Agencja Streetcom nabyła właśnie udziały Hash.fm, ale przejęcie struktur i prowadzenie projektów dla klientów zaczęto realizować już w marcu - poinformowano w komunikacie dla mediów.
Poprzednio udziałowcami Hash.fm byli jej prezes Konrad Traczyk (99,99 proc.) i Agora (0,01 proc.). Agora pod koniec lutego br. sprzedała Traczykowi za 155 tys. zł 49,49 proc. udziałów Hash.fm.
Hash.fm realizuje usługi z zakresu influencer marketingu: przygotowuje i realizuje kampanie reklamowe, tworzy i wdraża strategie długookresowej współpracy z twórcami internetowymi oraz zajmuje się doradztwem i szkoleniami.
- Rozbudowa usług Streetcom, poprzez przejęcie Hash.fm oraz stworzenie w 2019 r. dodatkowej marki InStars to odpowiedzieć na obecne potrzeby rynku. Klienci oczekują kompleksowości, ale też punktowego i szybkiego reagowania na ich potrzeby – mówi Matylda Szymalska, prezes i CEO w Streetcom. - Zasoby Hash.fm są komplementarne do naszych i w interesujący sposób poszerzają kompetencje Streetcom. Generowanie opinii w InStars czy budowanie szybkiego contentu poprzez Fameshop jesteś w stanie uruchomić w ciągu kilku, kilkunastu dni. Duże kompleksowe realizacje w ramach Streetcom, jak e-sampligu czy seedingu, wymagają większego nakładu czasu, ale też inne są ich założenia i cele. Wszystkie te elementy, w połączeniu z obsługą social mediów, dają klientom kompleksowość działań - dodaje Szymalska.
W momencie przejęcia w Hash.fm pracowało 6 osób. Konrad Tkaczyk pozostaje we współpracy ze Streecom jako konsultant.
Hash.fm uzupełni ofertę Streetcomu
W efekcie akwizycji agencja zarządza markami handlowymi: Streetcom, InStars (zajmuje się generowaniem opinii w internecie), Fameshop (platforma dla influencerów)i Hash.fm (agencja influencer marketngowa).
Streetcom realizuje kampanie digitalowe 360 stopni, e-sampling, obsługę social mediów i kampanie seedingowe, bazując na własnej półmilionowej społeczności.
W tym roku w wyniku działań pro sprzedażowych i przetargów do klientów agencji Streetcom dołączyli m.in. Philips, Aldi, Henkel i Dulux.
W ub.r. Hash.fm zanotował 5,11 mln zł przychodów i 475 tys. zł straty netto, wobec 7,34 mln zł wpływów i 224 tys. zł straty netto w 2018 roku.
W lutym 2019r. Agora pożyczyła spółce 800 tys. zł. W sprawozdaniu za cały ub.r. odpisała 608 tys. zł z wartości tej pożyczki "na podstawie szacunku oczekiwanych strat kredytowych związanych z tym aktywem finansowym", ponadto dokonała odpisu w wysokości 507 tys. zł dotyczącego wartości posiadanych udziałów Hash.fm "w związku z odnotowanym spadkiem przychodów spółki".
Dołącz do dyskusji: Streetcom kupuje Hash.fm od Konrada Traczyka i Agory