SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony Interii rok po roku: w górę Styl.pl i Deccoria, tracą PCFormat i RMF24

W Grupie Interia zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Interia.pl. Tylko niewiele mniej użytkowników Chomikuj.pl, którego ruch Interia dzierżawi. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały Styl.pl i Deccoria.pl, a spadki - PCFormat.pl i RMF24.pl.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. portal Interia.pl odwiedziło 6,85 mln użytkowników, czyli 35,4 proc. wszystkich polskich internautów. 20 czołowych witryn Grupy Interia zanotowało w sumie 16,59 mln real users, co znaczy, że aż 35 proc. przypadło na samą Interia.pl.

Jeszcze mocniej dominację portalu nad pozostałymi stronami z Grupy Interia widać pod względem liczby odsłon. Interia.pl zanotowała ich w styczniu 958,75 mln (z czego 49,7 mln to odsłony mobilne), co stanowi 76 proc. 1,256 mld odsłon wykonanych na czołowych 20 witrynach Grupy.

Za to pod względem czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika Interia.pl wyraźnie ustępuje serwisowi RMFon.pl, w którym można słuchać m.in. stacji radiowych z Grupy RMF. W styczniu internauta korzystał z niego średnio aż przez 28 i 22 minuty, czyli mniej więcej cześć razy dłużej niż w przypadku Interia.pl (4 godziny i 44 minuty). Z pozostałych stron tylko jedna, Maxmodels.pl, zanotowała ponad godzinę średniego czasu na użytkownika.

Wśród 20 czołowych serwisów Grupy Interia cztery odwiedziło od 1 do 1,25 mln użytkowników, a następny - Swiatseriali.pl - prawie milion. Kolejnych 8 stron miało od 500 do 700 tys. real users, a 6 witryn - od 300 do 500 tys. Oprócz Interia.pl ponad 50 mln odsłon zanotował tylko plotkarski Pomponik.pl, a ponad 30 mln - Deccoria.pl i Maxmodels.pl.

>>> Google i cała reszta - 150 najpopularniejszych stron w polskim internecie
 

TOP20 serwisów Grupy Interia.pl w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony czas na RU odsłony mobilne zasięg
interia.pl 6 850 200 909 053 022 4:43:49 49 697 691 35,40%
polskalokalna.pl 1 248 030 20 142 461 0:15:11 407 634 6,45%
pcformat.pl 1 243 990 5 435 775 0:07:14 344 011 6,43%
styl.pl 1 135 187 17 952 667 0:15:39 604 409 5,87%
pomponik.pl 1 089 598 58 565 656 0:39:04 1 572 246 5,63%
swiatseriali.pl 991 123 19 431 130 0:14:35 624 004 5,12%
rmf.fm 691 207 6 497 039 0:20:37 253 134 3,57%
smaker.pl 615 260 9 910 614 0:13:11 270 353 3,18%
interia.tv 606 539 3 998 675 0:17:03 115 782 3,13%
rmfon.pl 598 783 13 328 460 28:22:35 133 548 3,09%
pokazywarka.pl 595 793 2 878 339 0:06:11 88 935 3,08%
poboczem.pl 590 829 13 878 599 0:12:17 196 325 3,05%
rmf24.pl 539 195 5 238 706 0:12:52 355 001 2,79%
deccoria.pl 502 237 33 079 543 0:21:35 643 180 2,60%
strefa.pl 460 474 11 479 698 0:15:51 294 202 2,38%
cdaction.pl 430 399 7 193 633 0:23:41 458 989 2,22%
teksciory.pl 423 797 1 658 723 0:03:36 118 468 2,19%
fishki.pl 349 624 22 284 446 0:21:28 262 517 1,81%
maxmodels.pl 325 611 32 260 136 1:08:02 1 375 680 1,68%
rmfmaxxx.pl 301 229 3 695 618 0:13:26 137 283 1,56%


Interia.pl zanotowała w styczniu br. 535 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (spadek o 7 proc.), ale 15,6 mln odsłon więcej (wzrost o 2 proc.), a przeciętny internauta korzystał przez prawie 48 minut dłużej (wzrost o 20 proc.).

Polskalokalna.pl miała 7 proc. real users i 36 proc. odsłon więcej niż przed rokiem, a użytkownik korzystał z niej średnio 17 proc. dłużej. Styl.pl zyskał w skali roku 11 proc. real users i 91 proc. odsłon, a czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wzrósł o połowę. Natomiast Interia.tv zanotowała 94 proc. więcej użytkowników i prawie cztery razy więcej odsłon, a Poboczem.pl - o jedną trzecią więcej użytkowników i o połowę więcej odsłon.

Jednocześnie PCformat.pl stracił w skali roku 246 tys. real users (spadek o 17 proc.) i 550 tys. odsłon (spadek o 9 proc.), a RMF24.pl - 170 tys. real users (24 proc. w dół) i nieco ponad milion odsłon (16 proc. w dół). Przy czym na obu stronach przeciętny użytkownik spędził więcej czasu niż rok wcześniej.

>>> Top 100 serwisów rok po roku: kto stracił, a kto zyskał

Serwisy Grupy Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis styczeń 2013 styczeń 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
interia.pl 6 850 200 958 750 713 04:43:49 7 385 034 943 118 697 03:56:00
polskalokalna.pl 1 248 030 20 550 095 00:15:11 1 163 299 15 157 153 00:12:57
pcformat.pl 1 243 990 5 779 786 00:07:14 1 489 963 6 332 474 00:06:46
styl.pl 1 135 187 18 557 076 00:15:39 1 021 214 9 717 302 00:10:27
pomponik.pl 1 089 598 60 137 902 00:39:04 1 125 964 30 928 290 00:33:25
swiatseriali.pl 991 123 20 055 134 00:14:35 951 699 19 327 838 00:14:32
rmf.fm 691 207 6 750 173 00:20:37 686 417 6 838 315 00:24:07
smaker.pl 615 260 10 180 967 00:13:11 513 672 10 307 403 00:13:29
interia.tv 606 539 4 114 457 00:17:03 313 402 1 063 018 00:10:18
rmfon.pl 598 783 13 462 008 28:22:35 684 694 13 145 395 20:50:20
pokazywarka.pl 595 793 2 967 274 00:06:11 618 870 2 157 957 00:05:34
poboczem.pl 590 829 14 074 924 00:12:17 430 917 9 472 828 00:10:24
rmf24.pl 539 195 5 593 707 00:12:52 708 376 6 650 799 00:10:32
deccoria.pl 502 237 33 722 723 00:21:35 380 282 35 137 997 00:28:16
strefa.pl 460 474 11 773 900 00:15:51 484 644 8 902 367 00:15:22
cdaction.pl 430 399 7 652 622 00:23:41 428 904 8 560 805 00:25:57
teksciory.pl 423 797 1 777 191 00:03:36 - - -
fishki.pl 349 624 22 546 963 00:21:28 - 757 330 -
maxmodels.pl 325 611 33 635 816 01:08:02 386 547 67 560 705 01:34:09
rmfmaxxx.pl 301 229 3 832 901 00:13:26 412 835 4 461 227 00:11:09


Do Grupy Interia dodany jest ruch z czterech serwisów, którymi ona nie zarządza, a tylko figuruje w bazie jako właściciel ich domen. Zdecydowanie największą z tych stron jest Chomikuj.pl, który w skali roku zyskał 555 tys. real users (wzrost o 9 proc.) i 43 mln odsłon (wzrost o 25 proc.). Pozostałe witryny dzierżawione przez Interię - Elektroda pl, Instalki.pl i Weltbild.pl - miały mniej użytkowników niż przed rokiem, za to każdy spędzał w nich więcej czasu.

Serwisy dzierżawione przez Grupę Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis styczeń 2013 styczeń 2012
real users odsłony czas na RU [godz:min:s] real users odsłony czas na RU [godz:min:s]
chomikuj.pl 6 698 225 215 343 247 00:44:45 6 143 546 172 491 476 00:41:15
elektroda.pl 3 272 560 39 909 986 00:20:49 3 444 788 38 765 022 00:19:06
instalki.pl 1 373 241 8 827 530 00:07:40 1 522 050 9 503 165 00:06:33
weltbild.pl 453 655 16 793 597 00:26:39 572 330 8 939 381 00:13:19


Wśród działów portalu Interia.pl najwięcej użytkowników i odsłon notuje strona główna. Przy czym na urządzeniach mobilnych częściej przeglądane są sekcje informacyjna i rozrywkowa oraz poczta mailowa. Z tej ostatniej przeciętny użytkownik korzystał przez 7 godzin i 45 minuty, czyli pięciokrotnie dłużej niż ze strony głównej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku
 

Sekcje portalu Interia.pl w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony czas na RU odsłony mobilne zasięg
Strona główna 3 339 192 248 709 822 1:34:30 3 683 929 17,26%
Informacje 2 407 970 83 206 793 0:29:40 19 118 765 12,44%
Poczta 2 278 298 192 328 985 7:44:49 13 796 396 11,77%
Rozrywka 1 745 099 174 228 060 0:55:26 7 412 394 9,02%
Kobieta 1 483 740 29 533 999 0:17:06 635 814 7,67%
Motoryzacja 1 459 789 20 252 112 0:23:24 420 780 7,54%
Biznes-Finanse-Gospodarka 1 382 382 31 048 439 0:29:26 792 436 7,14%
Sport 1 113 404 54 973 459 0:47:31 1 935 143 5,75%
Facet 871 889 9 552 810 0:11:10 209 023 4,51%
Komputery i Technologia 754 464 7 361 987 0:11:59 279 702 3,90%


W styczniu br. strona główna Interii zanotował 5 proc. użytkowników mniej niż przed rokiem, za to 17 proc. odsłon i 13 proc. średniego czasu na internautę więcej. Wyraźnie zmalał ruch w sekcji rozrywkowej (6 proc. real users i 19 proc. odsłon mniej), biznesowej (11 proc. real users i 5 proc. odsłon w dół), sportowej (12 proc. real users i 16 proc. odsłon mniej) oraz dla mężczyzn (2 proc. real users i 48 proc. odsłon w dół).

Za to dział informacyjny portalu zyskał w skali roku 61 tys. użytkowników (wzrost o 3 proc.), 36 mln odsłon (55 proc. w górę) i 9 minut średniego czasu korzystania przez internautę (wzrost o 43 proc.). Natomiast sekcja dla kobiet zanotowała 500 tys. real users (czyli 51 proc.) i 18,4 mln odsłon (156 proc.) więcej niż rok wcześniej.

Sekcje portalu Interia.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis styczeń 2013 styczeń 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
Strona główna 3 339 192 252 393 751 01:34:30 3 502 223 215 286 161 01:23:50
Informacje 2 407 970 102 325 558 00:29:40 2 347 230 66 181 950 00:20:41
Poczta 2 278 298 206 125 381 07:44:49 2 504 105 195 162 891 05:48:25
Rozrywka 1 745 099 181 640 454 00:55:26 1 848 892 225 054 131 01:06:18
Kobieta 1 483 740 30 169 813 00:17:06 983 648 11 807 823 00:11:19
Motoryzacja 1 459 789 20 672 892 00:23:24 1 360 479 22 220 906 00:15:42
Biznes-Finanse-Gospodarka 1 382 382 31 840 875 00:29:26 1 555 408 33 531 674 00:26:51
Sport 1 113 404 56 908 602 00:47:31 1 260 197 68 098 018 00:47:20
Facet 871 889 9 761 833 00:11:10 889 806 18 690 039 00:11:25
Komputery i Technologia 754 464 7 641 689 00:11:59 946 993 5 398 692 00:07:42

Dołącz do dyskusji: Strony Interii rok po roku: w górę Styl.pl i Deccoria, tracą PCFormat i RMF24

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Interia jest najlepsza
0 0
odpowiedź
User
Kopiec Kreta
Po wycince odpowiedzialnych za stronę nie dziwi spadek RMF24.pl
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Cieszy sukces Polski Lokalnej, martwi rmf.
0 0
odpowiedź