Studi bez Abstrachuje zyskowniejsze, bo znów zmniejszyło koszty
Zajmująca się tworzeniem internetwego wideo firma Studi w ub.r. podwoiła zysk netto, głównie dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 8 proc. W drugim półroczu kupiła LadneBebe.pl i „KukBuk”.
Przychody Studi w ub.r. zwiększyły się o 2,3 proc., z 8,06 do 8,25 mln zł. Do spółki należy przede wszystkim grupa kanałów youtube’owych: autorskie (m.in. FootTruck, Dla pieniędzy, Do Roboty, Jak To robić?, czy Spółka ZOO) oraz tworzone dla reklamodawców (m.in. dla Żabki i InPostu).
Z firmą pożegnali się natomiast twórcy kanału Abstrachuje, w oparciu o który uruchomiono spółkę wiosną ub.r. odszedł Rafał Masny (w połowie ub.r. sprzedał swoje udziały w spółce), a Robert Pasut i Cezary Jóźwik w styczniu ub.r. ogłosili, że odkupili kanał i odchodzą z firmy. Kilka miesięcy później wszystkich trzech zaczęła reprezentować marketingowo agencja GetHero.
Koszty zmalały o 9 proc.
Spółka ograniczyła w ub.r. koszty operacyjne o 9,2 proc. - z 7,61 do 6,91 mln zł. Co prawda wydatki na usługi obce zwiększyły się z 4,88 do 5 mln zł, ale koszty wynagrodzeń zmalały z 2,09 do 1,4 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - ze 120 do 57,7 tys. zł, a koszty określone jako pozostałe - ze 171,6 do 131,8 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Za to pozostałe koszty operacyjne poszybowały z 12,4 do 458,1 tys. zł, pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 217,4 do 305 tys. zł, a wydatki finansowe zmalały ze 152,2 do 26,7 tys. zł.
Zyski od trzech lat, kilka przejęć
Spółka kolejny rok z rzędu ograniczyła wydatki operacyjne. W 2021 roku zmalały one o 11,2 proc. do 7,61 mln zł, przy czym równocześnie przychody spadły o 7,4 proc. - z 8,71 do 8,06 mln zł.
W efekcie znów poprawiła się rentowność: zysk sprzedażowy wzrósł ze 135,8 tys. zł w 2020 roku, do 449,8 tys. zł w 2021 i 1,33 mln zł w ub.r., a zysk netto w kolejnych z tych lat wynosił 71,9 tys. zł, 503,1 tys. zł i 1,15 mln zł.
Dużo gorzej było przez kilka wcześniejszych lat. W 2019 roku firma przy 9,36 mln zł przychodów miała 3,39 mln zł straty netto, rok wcześniej zanotowała 7,95 mln zł wpływów i 2,26 mln zł straty, a w 2017 roku - 2,93 mln zł wpływów i 1,77 mln zł straty.
Jesienią ub.r. Studi kupiło serwis dla rodziców LadneBebe.pl oraz serwis i drukowany magazyn kulinarny KukBuk. Spółka wspólnie z Grzegorzem Stańczukiem, poprzednio szefem marketingu i sponsoringu w PZPN, uruchomiła ofertę brokerską obejmującą sprzedażą powierzchni reklamowej i sponsoringowej mediów tematycznych.
Pod koniec roku mniejszościowy pakiet udziałów Studi objęła spółka Superkonstelacja. W ub.r. kapitał zapasowy Studi, rozumiany jako nadwyżka wartości sprzedaży nad wartością nominalną udziałów, zwiększył się z 7,39 do 9,55 mln zł, co przełożyło się na wzrost kapitałów własnych z 1,04 do 4,35 mln zł.
W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
KukBuk bez połowy wpływów i ze stratą
W ub.r. przychody spółki KukBuk poszły w dół o 55,9 proc. - z 3,47 do 1,53 mln zł. Firma znacznie słabiej ograniczyła swoje koszty operacyjne - o 43,9 proc. do 1,93 mln zł.
Wydatki na usługi obce poszły w dół z 2,08 do 1,13 mln zł, na wynagrodzenia - z 752,5 do 405,1 tys. zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 375,2 do 293,3 tys. zł.
W konsekwencji rentowność spółki zmalała poniżej zera: na poziomie operacyjnym z 92,6 tys. zł zysku do 371,1 tys. zł straty, a na poziomie netto - z 77,3 tys. zł zysku do 377,2 tys. zł straty
Dołącz do dyskusji: Studi bez Abstrachuje zyskowniejsze, bo znów zmniejszyło koszty