SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

Tylko “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zakończyły maj ze wzrostem sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Największy spadek zanotowały “Przegląd Sportowy”, “Rzeczpospolita” i “Fakt”.

Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 337 790 egz., co oznacza spadek o 12,11 proc. w porównaniu do maja 2012 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w piątym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 203 740 egz., po spadku o 11,13 proc.

Maj był dobrym miesiącem dla “Super Expressu” (Murator), który zanotował największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu, podczas gdy w poprzednich miesiącach notował spadki. Wynik będącego na trzecim miejscu tabloidu poszedł do góry o 0,99 proc. do 157 153 egz.

Z danych ZKDP wynika, że “Rzeczpospolita” (Gremi Media) utrzymała w maju br. czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników. Jej średnia sprzedaż ogółem spadła co prawda o 14,39 proc. względem maja ub.r. do 65 991 egz., ale po raz pierwszy od wielu miesięcy “Rz” nie zanotowała największego spadku w całym zestawieniu.

6 maja br. “Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (więcej na ten temat) Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny “Rz” Bogusław Chrabota (zobacz spot).

Bogusław Chrabota podkreśla, że rozpowszechnianie płatne razem “Rz”, czyli najszersza miara sprzedaży, wyniosło w maju 114 292 egz., notując wzrost rok do roku o 8 proc., najwyższy w segmencie (jak już informowaliśmy to głównie efekt wzrostu rozpowszechniania e-wydań).

- W maju dynamicznie wzrosła także sprzedaż e-wydań (o 129 proc.). Pokazuje to pozytywną reakcję rynku zarówno na naszą kampanię jak i na wprowadzone zmiany. Pracujemy nad tym, aby tendencje wzrostowe się utrzymały - mówi nam Chrabota. - Dalsze zmiany to przede wszystkim doskonalenie gazety. Udało się zmienić jej konstrukcję na stronach dla profesjonalistów, a teraz będziemy stale poprawiać jakość serwisów także pod kątem multiaplikacyjności - mówi naczelny. Zmiany obejmą wersję mobilną “Rz” i jej serwis internetowy.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w maju br. “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 14,69 proc. do 37 880 egz.

Poza “SE” wzrost sprzedaży odnotowała też siódma w rankingu “Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W maju br. sprzedawała się średnio w liczbie 26 243 egz., czyli o 0,58 proc. wyższej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

496 647

337 790

337 790

538 999

384 349

384 349

Gazeta Wyborcza

304 560

230 410

203 740

341 495

248 700

229 269

Super Express

278 191

157 873

157 153

290 803

156 371

155 614

Rzeczpospolita

106 577

114 292

65 991

127 358

106 057

77 083

Dziennik Gazeta Prawna

70 843

65 512

50 125

99 327

75 285

52 386

Przegląd Sportowy

80 667

37 880

37 880

85 732

44 403

44 403

Gazeta Polska Codziennie

88 764

26 243

26 243

100 660

26 091

26 091

Puls Biznesu

18 323

16 714

11 772

20 006

17 756

12 566

Parkiet Gazeta Giełdy

10 878

7 179

3 640

11 590

7 284

4 179

W maju br. odświeżona “Rzeczpospolita” zanotowała też największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do kwietnia br. - wyniósł on 2,87 proc. Co ciekawe, w tym ujęciu najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - jej średnia sprzedaż poszła w dół o 6,11 proc.

Wirtualnemedia.pl

maj

kwiecień

ZKDP

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

496 647

337 790

337 790

483 313

346 916

346 916

Gazeta Wyborcza

304 560

230 410

203 740

310 810

233 593

210 164

Super Express

278 191

157 873

157 153

276 062

159 926

159 206

Rzeczpospolita

106 577

114 292

65 991

91 284

112 603

64 150

Dziennik Gazeta Prawna

70 843

65 512

50 125

71 462

65 855

51 072

Przegląd Sportowy

80 667

37 880

37 880

75 560

37 817

37 817

Gazeta Polska Codziennie

88 764

26 243

26 243

88 760

27 952

27 952

Puls Biznesu

18 323

16 714

11 772

18 253

16 809

11 829

Parkiet Gazeta Giełdy

10 878

7 179

3 640

11 251

6 924

3 815

Dołącz do dyskusji: “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
art
Z tych ostatnich 200 000 sprzedaży Wyborczej połowę kupują pewno urzędy. Płacimy MY PODATNICY. By żyło się lepiej...
odpowiedź
User
dodaj
To e-wydania nie liczą się do sprzedaży ogółem? Coś ktoś pokręcił, czy chodzi o wywołanie dobrego wrażenia?
odpowiedź
User
by rzyło sie lepij
mrozić szampany nie długo gazetka poniżej 200 tyś
odpowiedź