“Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników
Tylko “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zakończyły maj ze wzrostem sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Największy spadek zanotowały “Przegląd Sportowy”, “Rzeczpospolita” i “Fakt”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 337 790 egz., co oznacza spadek o 12,11 proc. w porównaniu do maja 2012 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w piątym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 203 740 egz., po spadku o 11,13 proc.
Maj był dobrym miesiącem dla “Super Expressu” (Murator), który zanotował największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu, podczas gdy w poprzednich miesiącach notował spadki. Wynik będącego na trzecim miejscu tabloidu poszedł do góry o 0,99 proc. do 157 153 egz.
Z danych ZKDP wynika, że “Rzeczpospolita” (Gremi Media) utrzymała w maju br. czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników. Jej średnia sprzedaż ogółem spadła co prawda o 14,39 proc. względem maja ub.r. do 65 991 egz., ale po raz pierwszy od wielu miesięcy “Rz” nie zanotowała największego spadku w całym zestawieniu.
6 maja br. “Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (więcej na ten temat) Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny “Rz” Bogusław Chrabota (zobacz spot).
Bogusław Chrabota podkreśla, że rozpowszechnianie płatne razem “Rz”, czyli najszersza miara sprzedaży, wyniosło w maju 114 292 egz., notując wzrost rok do roku o 8 proc., najwyższy w segmencie (jak już informowaliśmy to głównie efekt wzrostu rozpowszechniania e-wydań).
- W maju dynamicznie wzrosła także sprzedaż e-wydań (o 129 proc.). Pokazuje to pozytywną reakcję rynku zarówno na naszą kampanię jak i na wprowadzone zmiany. Pracujemy nad tym, aby tendencje wzrostowe się utrzymały - mówi nam Chrabota. - Dalsze zmiany to przede wszystkim doskonalenie gazety. Udało się zmienić jej konstrukcję na stronach dla profesjonalistów, a teraz będziemy stale poprawiać jakość serwisów także pod kątem multiaplikacyjności - mówi naczelny. Zmiany obejmą wersję mobilną “Rz” i jej serwis internetowy.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w maju br. “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 14,69 proc. do 37 880 egz.
Poza “SE” wzrost sprzedaży odnotowała też siódma w rankingu “Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W maju br. sprzedawała się średnio w liczbie 26 243 egz., czyli o 0,58 proc. wyższej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 496 647 | 337 790 | 337 790 | 538 999 | 384 349 | 384 349 |
Gazeta Wyborcza | 304 560 | 230 410 | 203 740 | 341 495 | 248 700 | 229 269 |
Super Express | 278 191 | 157 873 | 157 153 | 290 803 | 156 371 | 155 614 |
Rzeczpospolita | 106 577 | 114 292 | 65 991 | 127 358 | 106 057 | 77 083 |
Dziennik Gazeta Prawna | 70 843 | 65 512 | 50 125 | 99 327 | 75 285 | 52 386 |
Przegląd Sportowy | 80 667 | 37 880 | 37 880 | 85 732 | 44 403 | 44 403 |
Gazeta Polska Codziennie | 88 764 | 26 243 | 26 243 | 100 660 | 26 091 | 26 091 |
Puls Biznesu | 18 323 | 16 714 | 11 772 | 20 006 | 17 756 | 12 566 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 878 | 7 179 | 3 640 | 11 590 | 7 284 | 4 179 |
W maju br. odświeżona “Rzeczpospolita” zanotowała też największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do kwietnia br. - wyniósł on 2,87 proc. Co ciekawe, w tym ujęciu najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - jej średnia sprzedaż poszła w dół o 6,11 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | ||||
ZKDP | 2013 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 496 647 | 337 790 | 337 790 | 483 313 | 346 916 | 346 916 |
Gazeta Wyborcza | 304 560 | 230 410 | 203 740 | 310 810 | 233 593 | 210 164 |
Super Express | 278 191 | 157 873 | 157 153 | 276 062 | 159 926 | 159 206 |
Rzeczpospolita | 106 577 | 114 292 | 65 991 | 91 284 | 112 603 | 64 150 |
Dziennik Gazeta Prawna | 70 843 | 65 512 | 50 125 | 71 462 | 65 855 | 51 072 |
Przegląd Sportowy | 80 667 | 37 880 | 37 880 | 75 560 | 37 817 | 37 817 |
Gazeta Polska Codziennie | 88 764 | 26 243 | 26 243 | 88 760 | 27 952 | 27 952 |
Puls Biznesu | 18 323 | 16 714 | 11 772 | 18 253 | 16 809 | 11 829 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 878 | 7 179 | 3 640 | 11 251 | 6 924 | 3 815 |
Dołącz do dyskusji: “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników