Szef marketingu Play: Krzysztof Piątek świetnie rokuje, nie będzie rewolucji w strategii reklamowej
Piłkarz Krzysztof Piątek pojawił się w nowej kampanii Play reklamującej plan abonamentowy Homebox. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Sobolewski, dyrektor marketingu Play zapowiada, że operator będzie kontynuował strategię reklamową polegającą na zatrudnianiu gwiazd do promowania marki, zaś wybór młodego polskiego piłkarza był w dużej mierze inspirowany oczekiwaniami użytkowników. - W wypadku Piątka to chyba pierwszy raz kiedy klienci Play tak intensywnie nam kogoś rekomendowali. Współpraca z gwiazdami pozwala wykorzystać budżet w bardziej efektywny sposób. W polityce reklamowej nie będzie rewolucji, choć w większym stopniu postawimy na nowe platformy, takie jak TikTok - zapowiada Sobolewski.
W ubiegłym tygodniu Play rozpoczął kampanię z udziałem piłkarza Krzysztofa Piątka reklamującą nowy plan abonamentowy Homebox z nielimitowanym internetem i zniżkami na drugi smartfon kupowany w ramach abonamentu.
W spocie Krzysztof Piątek popisuje się umiejętnościami piłkarskimi, a po strzeleniu gola wykonuje swój charakterystyczny gest - imituje rękami strzały z pistoletów. Następnie odwiedza punkt sprzedaży Play, w którym sprzedawcy Basia i Maciek, od wielu lat występujący w reklamach tej sieci, informują go o zaletach nowego planu abonamentowego Homebox.
Nie będzie rewolucji, ważniejsza zawartość niż cena
Nowa kampania z udziałem Piątka oznacza, że Play nie zmienia swojej strategii reklamowej polegającej na angażowaniu do promocji marki wybranych przez operatora popularnych gwiazd i znanych osób. Potwierdza to w wywiadzie z Wirtualnemedia.pl Michał Sobolewski, od jesieni ub.r. dyrektor marketingu Play, z którym rozmawiamy także o kontrowersjach wokół marki 5G Ready oraz kryzysie związanym z konfrontacją na linii USA – koncern Huawei.
Wirtualnemedia.pl: Krzysztof Piątek po raz pierwszy pojawił się w reklamach promujących usługi Play. Czy to oznacza że coraz lepiej rokujący piłkarz stanie się teraz twarzą waszej marki? Czy w kolejnych reklamach pojawi się ponownie Piątek, a także Roksana Węgiel czy Karolina Malinowska i Olivier Janiak? Co z wcześniejszymi twarzami Play - Barbarą Kurdej-Szatan i Maciejem Łagodzińskim?
Michał Sobolewski: Naszym zdaniem Krzysztof świetnie rokuje. To chyba pierwszy raz kiedy klienci Play tak intensywnie nam kogoś rekomendowali. Mnóstwo postów na FB i na Tweeterze proponujących zaangażowanie właśnie jego. Krzysztof ma ogromny potencjał i jestem przekonany, że to dopiero początek jego sukcesów. To wizerunek i osobowość, która idealnie pasuje do naszego nowego produktu, który daje klientom więcej możliwości bez kompromisów. Zgodnie ze strategią PLAY w naszych reklamach występują gwiazdy, które osiągnęły sukces, są poważane w swojej dziedzinie i są zasłużenie podziwiane. Nigdy nie ograniczamy się do jednej gwiazdy, szukamy nowych obiecujących osób jak teraz Krzysztof czy Roksana, ale również wracamy do gwiazd, które wcześniej z nami pracowały, jak na przykład ostatnio Adam Małysz. W większości reklam towarzyszą im Basia i Maciej, tak jak teraz w reklamie nowej oferty Homebox.
Czy Play podpisał z Krzysztofem Piątkiem dłuższy kontrakt reklamowy? Jeśli tak to jaka jest jego wartość?
Niestety nie mogę wchodzić w takie szczegóły naszej umowy. Ale nie ukrywam, że chcemy od naszego napastnika więcej i liczymy na duży sukces tej współpracy. Jestem przekonany, że będzie ona korzystna dla wszystkich stron. Dla naszej gwiazdy, dla wizerunku PLAY i co najważniejsze dla klientów.
Jaki jest tegoroczny budżet Play na reklamę i marketing? Czy Państwa strategia w tym segmencie zmieni się w znaczący sposób? Jeśli tak, to w jakim kierunku będzie zmierzać?
Nasz budżet jest stabilny. Nasza platforma z gwiazdami wyróżnia PLAY i pozwala wykorzystywać budżet w bardziej efektywny sposób. Nie zakładam znaczących zmian, nawiązując do naszej nowej gwiazdy, nie zmieniamy zwycięskiego składu. Równocześnie bardzo koncentrujemy się na komunikacji digitalowej szukając tutaj nowych możliwości. Przed nami sporo ciekawych wyzwań i nowych platform jak na przykład tak bardzo popularny wśród najmłodszych TikTok.
Na obecnym polskim rynku usług komórkowych operatorom coraz trudniej jest konkurować ceną usług, w grę muszą wchodzić inne rozwiązania przyciągające klientów. Jakie są plany Play w tym zakresie?
My w PLAY zawsze na pierwszym planie stawiamy „zawartość” naszych taryf, a nie cenę. Podążamy za potrzebami naszych klientów lub je kreujemy. Dziś widzimy rosnące zapotrzebowanie na internet mobilny i nasze taryfy odpowiadają na to perfekcyjnie dzięki większym paczkom internetu i wysokiej jakości naszej sieci 5G Ready – od kilku miesięcy najwyżej ocenianej w testach Speedtest.pl. Innym doskonałym przykładem jest nasza oferta telewizyjna Play Now, która jest integralnym elementem oferty PLAY HOMEBOX i wybiera ją coraz więcej klientów. Oprócz możliwości oglądania naszej telewizji na smartfonach od kwietnia oferujemy Play Now TV BOX, który pozwala łączyć wygodnie content VOD jak HBO czy Netflix z telewizją linearną na dużym ekranie. Oprócz tego oferujemy wiele usług dodatkowych, w ramach produktu PLAY360 – naprawa telefonu w przypadku zbicia szybki, nawigacja czy możliwość słuchania książek. To pakiet, po który bardzo chętnie sięgają zarówno nowi klienci, jak i ci przedłużający umowę. Proszę spojrzeć na wyniki PLAY czy rosnącą cenę akcji. To najlepsza odpowiedź na naszą strategię w zakresie produktów i usług.
Na jakim etapie jest obecnie spór pomiędzy Play a T-Mobile Polska w sprawie zastosowania przez Państwa marki 5G Ready? Czy ryzykowne wprowadzenie tej marki do komunikacji zrekompensuje ewentualne straty związane z procesem i możliwą przegraną w konfrontacji z konkurentem?
Nie chcę wchodzić w detale procesowe. Niewykluczone, ze przed nami długi spór na wielu płaszczyznach, jak to w takich sytuacjach bywa, ale nie ma to specjalnie wpływu na naszych klientów. Klientów interesuje szybszy internet i my go im dostarczamy. Proszę spojrzeć na wyniki Speedtestu. Kampania 5G Ready może się podobać bardziej lub mniej, lecz nie o etykiety tutaj chodzi, ale przede wszystkim o doświadczenie klienta.
Od kilku miesięcy nie gaśnie kryzys wokół chińskiej marki Huawei. Jaki Play ocenia tę wojnę na linii Biały Dom - Huawei? Czy zamierzacie rezygnować z oferowania sprzętu tego producenta? Czy Play będzie w dłuższej perspektywie nadal korzystał z rozwiązań tego koncernu?
Nie jesteśmy od oceniania konfliktów politycznych. My sprzedajemy dobre smartfony a produkty Huawei do nich należą. W jednym ze spotów w aktualnej kampanii PLAY HOMEBOX oferujemy promocję 500 zł taniej na drugi smartfon, Huawei właśnie. Nasza współpraca układa się dobrze, ale oczywiście obserwujemy sytuację. Nasi klienci nie powinni się o nic martwić. Jestem przekonany, że ta sytuacja jeszcze się kilka razy zmieni bo wszystkim zależy na tym, żeby znaleźć pozytywne rozwiązanie.
W I kwartale 2019 r. Play zanotował przychody w wysokości 1,686 mld zł, a zysk netto operatora w skali roku wzrósł o 39,7 proc. Liczba aktywnych użytkowników sieci wzrosła o 2,3 proc. i obecnie wynosi 12,666 mln.
Dołącz do dyskusji: Szef marketingu Play: Krzysztof Piątek świetnie rokuje, nie będzie rewolucji w strategii reklamowej