'Szybka piłka' o nowej porze radzi sobie słabo
Emitowany w TVP 2 w niedziele magazyn ligowy "Szybka piłka" po zmianie pory emisji z ok. 23.00 na 20.05 ma o 11 proc. większą widownię, ale za to jego udział w rynku spadł aż o 52 proc. Program przegrywa też zdecydowanie z propozycjami głównych konkurentów Dwójki.
Średnia oglądalność trzech dotychczas pokazanych o 20.05 wydań "Szybkiej piłki" wyniosła 640 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 3,91 proc. w grupie 4+ i 4,35 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w marcu i w pierwszej połowie kwietnia br., gdy program ukazywał się jeszcze zwykle po 23.00, oglądało go 580 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 8,16 proc. i 9,17 proc.
Widownia magazynu nadawanego o 20.05 jest niemal o połowę niższa niż oglądalność programów emitowanych przez Dwójkę w tym samym paśmie, ale rok temu. Przyciągały one bowiem do stacji 1,19 mln widzów, dając jej 7,27 proc. udziału w 4+ i 6,97 proc. w 16-49.
W czasie emisji "Szybkiej piłki" o nowej porze TVP 2 zdecydowanie przegrywa z konkurencją. Liderem pasma jest TVP 1 z udziałem w rynku wynoszącym aż 43,19 proc. - stacja ta nadaje wtedy "Pogodę" i "Ranczo". Lepiej od Dwójki radzą sobie też: TVN ("Taniec z gwiazdami"; 18,67 proc.) i Polsat ("CSI: Kryminalne zagadki Miami oraz Nowego Jorku" ; 15,55 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że program oglądają najchętniej mężczyźni, osoby w średnim wieku i starsze, mieszkańcy wsi oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Widownia "Szybkiej piłki" o nowej porze odcinek po
odcinku
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
03-05-2009 | 636 114 | 4,04% | 4,37% |
26-04-2009 | 622 118 | 3,87% | 4,94% |
19-04-2009 | 650 638 | 3,82% | 3,79% |
średnia | 636 398 | 3,91% | 4,35% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
programu
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 7 035 699 | 43,19% |
TVN | 3 041 828 | 18,67% |
Polsat | 2 533 220 | 15,55% |
TVP 2 - Szybka piłka | 636 398 | 3,91% |
Profil widowni magazynu
|
AFF | ADH % | |
Płeć | Mężczyźni | 126 | 60,47% |
Kobiety | 76 | 39,53% | |
Wiek | 4- 9 | 32 | 1,91% |
10- 15 | 75 | 5,51% | |
16 - 19 | 89 | 5,30% | |
20 - 24 | 69 | 5,92% | |
25 - 29 | 89 | 7,71% | |
30 - 34 | 65 | 5,23% | |
35 - 39 | 107 | 7,33% | |
40 - 44 | 74 | 4,80% | |
45 - 49 | 158 | 11,75% | |
50 - 54 | 152 | 12,57% | |
55 - 59 | 98 | 7,36% | |
60+ | 130 | 24,60% | |
Wlk.miasta | Wieś | 122 | 47,78% |
< 50 tys. | 91 | 21,67% | |
50-100 tys. | 56 | 4,78% | |
100-200 tys. | 76 | 6,00% | |
> 200 tys. | 96 | 19,78% | |
Zawód | Top management | 64 | 5,09% |
Pracownicy szczebla średniego | 112 | 15,85% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 128 | 26,50% | |
Emeryci | 124 | 32,86% | |
Inne | 65 | 19,70% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 114 | 51,58% |
Średnie | 102 | 30,60% | |
Wyższe | 91 | 10,40% | |
Inne | 56 | 7,42% |
Dołącz do dyskusji: 'Szybka piłka' o nowej porze radzi sobie słabo