Problemy z internetem w T-Mobile Polska wskutek ataku DDoS. „Powstrzymaliśmy zagrożenie”
Operator T-Mobile Polska poinformował o ataku hakerskim dokonanym na jego sieć. Cyberprzestępcy wykorzystali metodę blokadę serwerów w modelu DDoS. T-Mobile twierdzi, że udało mu się zareagować na atak szybko i skutecznie.
Sieć T-Mobile Polska poinformowała, że 2 grudnia 2021 r. znalazła się na celowniku hakerów. Cyberprzestępcy dokonali ataku typu DDoS (Distributed Denial of Service), który oznacza rozproszony atak na systemy komputerowe lub usługę sieciową uniemożliwiający poprawne działanie poprzez zajęcie wszystkich wolnych zasobów.
"Odparliśmy atak"
Według operatora działania hakerów spowodowały przejściowe problemy z korzystaniem z sieci T-Mobile przez użytkowników, co potwierdzają zgłoszenia rejestrowane przez platformę Downdetector.
- Był to największy atak tego typu na sieć T-Mobile, a według naszej wiedzy również największy bezpośrednio atak na operatora sieci mobilnej w Polsce – zaznacza telekom w komunikacie. - Dzięki szybkiej reakcji naszych zespołów bezpieczeństwa i nadzoru sieci udało się zapobiec zablokowaniu sieci, a działanie krytycznych systemów firmy nie było w żaden sposób zagrożone. Pomimo odparcia zagrożenia nie udało się uniknąć utrudnień w korzystaniu z usług transmisji danych przez część klientów, za co serdecznie przepraszamy.
Czytaj dalej: Deutsche Telekom szuka partnerów do budowy sieci światłowodowej. Także w Polsce
Operator podkreśla, że działania podjęte przez jego zespoły pomogły ustabilizować pracę sieci, jednak firma ma świadomość, że pojedynczy klienci mogą nadal odczuwać utrudnienia. Według T-Mobile Polska przeprowadzony atak i jego skutki są poddawane wewnętrznej analizie oraz zostały zgłoszone do odpowiednich instytucji nadzoru rynku.
Czytaj także: T-Mobile Polska z szybkim przesyłem danych w sieciach szkieletowych. Ułatwienia dla klientów biznesowych
Dołącz do dyskusji: Problemy z internetem w T-Mobile Polska wskutek ataku DDoS. „Powstrzymaliśmy zagrożenie”