Teatr Telewizji zyskał 200 tys. widzów. „Brancz” z największą oglądalnością
Spektakle Teatru Telewizji w jesiennym sezonie ogląda średnio 897 tys. osób. To o 221 tys. widzów więcej niż rok temu, ale TVP1 w tym paśmie ma mniej oglądających od konkurencji. Do tej pory największą widownię zgromadził „Brancz”.
Spektakle Teatru TV, emitowane w poniedziałki ok. godz. 20.25, w okresie od 8 września do 6 października 2014 roku oglądało średnio 897 tys. widzów. Przełożyło się to na 5,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszyła się premierowa sztuka „Brancz”, która została pokazana 8 września br. Jej średnia widownia wyniosła 1,31 mln osób. Na drugim miejscu znalazł się spektakl „Boulevard Voltaire” z oglądalnością na poziomie 737 tys. widzów.
Oglądalność Teatru TV
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
||||
BRANCZ |
08-09-2014 |
20:24 |
22:04 |
1 305 473 |
8,74% |
BOULEVARD VOLTAIRE |
22-09-2014 |
20:26 |
21:38 |
737 344 |
4,54% |
SCENY NIEMALZE MALZENSKIE STEFANII GRUDZINSKIEJ |
06-10-2014 |
20:34 |
21:52 |
518 056 |
3,31% |
Średnio: |
897 227 |
5,77% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spektakle zyskały 221 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 9 września do 7 października ub.r.) śledziło je średnio 676 tys. widzów, a ich udział wynosił odpowiednio 4,39 proc. i 3,56 proc.
Jedynka w czasie emisji Teatru TV przegrywa walkę o widza ze wszystkimi głównymi stacjami w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie jest TVP2, które pokazuje wówczas „Barwy szczęścia”, „M jak miłość”, kulisy „M jak miłość” i „Tomasz Lis na żywo”, co przekłada się na 31,91 proc. udziału. Dalej plasują się takie kanały jak: Polsat (filmy fabularne; 13,82 proc. udziału) i TVN („Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Top Model”; 10,26 proc. udziału). Taka sama kolejność stacji jest również wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji Teatru TV
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
4 959 158 |
31,91% |
25,63% |
Polsat |
2 148 551 |
13,82% |
19,52% |
TVN |
1 595 153 |
10,26% |
12,41% |
TVP1 - Teatr TV |
897 227 |
5,77% |
4,34% |
Warto dodać, iż 29 września br. o godz. 23.00 TVP2, w ramach Studia Teatralnego Dwójki, pokazała spektakl „Apollonia”, który oglądało średnio 114 tys. widzów. TVP w komunikacie podała, że widownia sztuki w telewizji była 10 razy większa niż łączna widownia „Apolonii” na scenach teatrów przez ostatnie pięć lat.
Dołącz do dyskusji: Teatr Telewizji zyskał 200 tys. widzów. „Brancz” z największą oglądalnością