„Tele Tydzień” i „Newsweek” dużo więcej z reklam, „Viva!” i „Twój Styl” w dół (TOP10)
W lutym br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże wzrosty przychodów osiągnęły „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”, za to spadki zanotowały „Viva!” i „Twój Styl”.
Cennikowe wpływy reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) były w lutym o 63,6 proc. wyższe niż przed rokiem, a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) o 54,3 proc. wyższe - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Mniejsze wzrosty przychodów z reklam zanotowały „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - 21,2 proc., „Gala” (G+J Polska) - 21,2 proc., oraz „Show” (Wydawnictwo Bauer) - 17,7 proc. „Wprost” (AWR Wprost) zarobił 9,4 proc. więcej niż przed rokiem, a „Party” (Edipresse Polska) - 5,9 proc.
>>> Top 75 tygodników w Polsce. Na czele „Tele Tydzień”
Jedynymi magazynami z czołówki, których cennikowe wpływy reklamowe zmalały w skali roku, są „Viva!” (Edipresse Polska) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Ten pierwszy zarobił mniej o 18,8 proc., a drugi - o 4,1 proc.
Ogółem wszystkie pisma zarobiły z reklam 0,7 proc. mniej niż przed rokiem. To mniejszy spadek niż w styczniu, kiedy te przychody zmalały o 10,3 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe według szacunków Starlinka zmniejszyły się o 16,2 proc. (więcej na ten temat).
>>> Top 25 dwutygodników w Polsce. Liderem „Przyjaciółka”
TOP 10 - cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
Wirtualnemedia.pl | II.2013 | II.2012 |
Tele Tydzień | 11 084 743 zł | 6 775 766 zł |
Newsweek Polska | 8 872 832 zł | 5 751 411 zł |
Wprost | 6 392 983 zł | 5 845 466 zł |
Viva! | 6 038 367 zł | 7 436 682 zł |
Forbes | 5 060 700 zł | 4 175 200 zł |
Party | 4 827 650 zł | 4 557 983 zł |
Show | 4 784 496 zł | 4 065 290 zł |
Gala | 4 255 993 zł | 3 513 508 zł |
Twój Styl | 3 986 620 zł | 4 157 260 zł |
Grazia | 3 713 104 zł | - |
monitorowane tytuły razem | 163 338 606 zł | 164 514 405 zł |
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Newsweek” dużo więcej z reklam, „Viva!” i „Twój Styl” w dół (TOP10)