„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2015 roku sięgało 21,63 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,72 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,90 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od czerwca do listopada ub.r. zadeklarowało 10,24 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,68 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,52 proc. czytelników, czyli o 1,36 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,81 proc. do 4,88 proc.
Tygodniki 15-75 |
czerwiec 2015 : listopad 2015 |
czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
21,63% |
22,35% |
Życie na Gorąco |
13,90% |
14,09% |
Chwila dla Ciebie |
10,48% |
10,80% |
Angora |
10,24% |
9,56% |
Newsweek |
7,52% |
6,16% |
Auto Świat |
5,35% |
5,33% |
Wprost |
4,88% |
4,81% |
To & Owo |
4,64% |
4,02% |
Twoje Imperium |
4,38% |
4,07% |
Polityka |
4,07% |
3,75% |
Gość Niedzielny |
3,75% |
3,80% |
Na Żywo |
3,70% |
3,57% |
Takie jest Życie |
3,21% |
- |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,43% |
2,69% |
Motor |
2,36% |
2,24% |
Rewia |
2,16% |
2,40% |
W Sieci |
2,13% |
1,31% |
Świat & Ludzie |
2,01% |
1,83% |
Dobry Tydzień |
1,03% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,64% |
0,42% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,37% |
0,44% |
Tygodnik Siedlecki |
0,34% |
0,65% |
W grupie 16-59 lat liderem w fali czerwiec - listopad 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,59 pkt. proc. do 21,29 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,45 proc.; w dół o 0,28 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,59 proc.; + 0,95 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 |
czerwiec 2015 : listopad 2015 |
czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
21,29% |
21,88% |
Życie na Gorąco |
12,45% |
12,73% |
Angora |
10,59% |
9,64% |
Chwila dla Ciebie |
9,14% |
10,10% |
Newsweek |
8,30% |
6,62% |
Auto Świat |
6,35% |
6,09% |
Wprost |
5,16% |
4,90% |
To & Owo |
4,61% |
3,91% |
Polityka |
4,09% |
3,43% |
Twoje Imperium |
3,85% |
3,38% |
Na Żywo |
3,21% |
3,39% |
Gość Niedzielny |
2,88% |
3,13% |
Motor |
2,68% |
2,41% |
Takie jest Życie |
2,67% |
- |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,30% |
2,52% |
W Sieci |
2,07% |
1,26% |
Rewia |
1,84% |
1,97% |
Świat & Ludzie |
1,74% |
1,57% |
Dobry Tydzień |
0,66% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,49% |
0,42% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,36% |
0,43% |
Tygodnik Siedlecki |
0,33% |
0,63% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,21 proc. respondentów, czyli o 0,12 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 10,06 proc. do 10,13 proc.
Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo poszło do góry o 0,05 pkt. proc. i wyniosło 8,27 proc.
Dwutygodniki 15-75 |
czerwiec 2015 : listopad 2015 |
czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
11,21% |
11,09% |
Pani Domu |
10,13% |
10,06% |
Tina |
8,27% |
8,22% |
Naj |
7,78% |
8,00% |
Viva |
7,40% |
6,97% |
Gala |
6,41% |
6,79% |
Z Życia Wzięte |
6,04% |
5,86% |
Party Życie Gwiazd |
5,63% |
5,42% |
Tele Świat |
4,26% |
3,84% |
Show |
3,53% |
3,47% |
Świat Seriali |
2,89% |
2,61% |
Takie jest Życie |
2,76% |
3,50% |
Sukcesy i Porażki |
2,51% |
2,49% |
Super TV |
1,83% |
1,52% |
Relaks |
1,72% |
1,47% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,63% |
1,75% |
Bravo |
1,58% |
1,89% |
Bravo Sport |
1,44% |
1,53% |
Tele Max |
1,40% |
1,17% |
TV14 |
0,87% |
1,14% |
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,06 pkt. proc. do 9,98 proc.
Dwutygodniki 16-59 |
czerwiec 2015 : listopad 2015 |
czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
9,98% |
10,04% |
Pani Domu |
9,56% |
9,44% |
Viva |
8,31% |
7,40% |
Tina |
8,20% |
7,91% |
Naj |
7,74% |
7,95% |
Gala |
7,04% |
7,27% |
Party Życie Gwiazd |
6,32% |
5,95% |
Z Życia Wzięte |
5,20% |
5,45% |
Tele Świat |
4,27% |
3,86% |
Show |
4,08% |
3,96% |
Świat Seriali |
2,84% |
2,61% |
Takie jest Życie |
2,45% |
3,24% |
Sukcesy i Porażki |
1,99% |
2,39% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,89% |
2,03% |
Super TV |
1,82% |
1,44% |
Bravo |
1,75% |
1,93% |
Bravo Sport |
1,66% |
1,61% |
Relaks |
1,41% |
1,28% |
Tele Max |
1,25% |
1,04% |
TV14 |
0,75% |
1,01% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W październiku i listopadzie 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników