SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od lipca do grudnia 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,13 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,08 proc. respondentów (spadek o 1,37 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,47 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,58 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,85 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,70 proc. czytelników, czyli o 1,14 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,39 proc. do 5,51 proc. Taki sam wynik zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego czytelnictwo rok wcześniej wynosiło 6,63 proc.

Wirtualnemedia.plII półrocze
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień27,58%31,71%
Życie na Gorąco17,08%18,45%
Chwila dla Ciebie13,47%14,58%
Angora10,99%11,84%
Newsweek7,70%8,84%
Auto Świat5,68%6,87%
Polityka5,51%6,39%
Wprost5,51%6,63%
Twoje Imperium4,83%5,51%
To i Owo4,55%5,94%
Na Żywo4,30%4,77%
Gość Niedzielny3,89%3,81%
kropka tv3,55%-
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,52%3,97%
Uważam Rze inaczej pisane3,17%2,73%
Rewia2,57%3,22%
Super TV2,51%3,16%
Teleprogramy2,49%3,58%
Motor2,36%3,14%
Przekrój2,03%3,03%
Świat i Ludzie1,97%2,31%
Tele Max1,33%1,47%
Forum1,18%1,40%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,03%1,28%
Tygodnik Siedlecki0,64%0,77%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,52%0,63%
Gazeta Regionalna0,52%0,50%
Tygodnik Ostrołęcki0,52%0,70%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,47%0,45%
Panorama Leszczyńska0,43%0,48%
Jarmark0,26%0,46%
City (tygodnik bezpłatny)0,19%0,41%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,16%0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,01%0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,48 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,97 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,51 pkt. proc. i wyniosło ono 12,53 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,10 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. poradnik ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plII półrocze
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,35%15,83%
Pani Domu13,94%15,97%
Tina12,53%15,04%
Naj10,10%-
Viva9,26%10,62%
Gala8,26%9,11%
Z Życia Wzięte7,93%8,96%
Party Życie Gwiazd6,56%7,14%
Tele Świat4,82%5,59%
Show Magazyn o Gwiazdach4,11%4,03%
Takie jest Życie3,85%3,43%
Świat Seriali3,37%3,53%
Sukcesy i Porażki2,90%3,02%
Bravo2,53%3,35%
Bravo Sport1,99%2,22%
Flesz Gwiazdy & Styl1,88%-
TV 141,28%1,23%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,23%1,31%


W lipcu i sierpniu ub.r nie był badany tygodnik „Kropka TV”, a w lipcu ub.r. - dwutygodnik „Naj”.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kryp
Tele Tydzień... chyba kupowanym, a nie czytanym ;-)
odpowiedź