„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od lipca do grudnia 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,13 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,08 proc. respondentów (spadek o 1,37 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,47 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,58 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,85 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,70 proc. czytelników, czyli o 1,14 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,39 proc. do 5,51 proc. Taki sam wynik zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego czytelnictwo rok wcześniej wynosiło 6,63 proc.
Wirtualnemedia.pl | II półrocze | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,58% | 31,71% |
Życie na Gorąco | 17,08% | 18,45% |
Chwila dla Ciebie | 13,47% | 14,58% |
Angora | 10,99% | 11,84% |
Newsweek | 7,70% | 8,84% |
Auto Świat | 5,68% | 6,87% |
Polityka | 5,51% | 6,39% |
Wprost | 5,51% | 6,63% |
Twoje Imperium | 4,83% | 5,51% |
To i Owo | 4,55% | 5,94% |
Na Żywo | 4,30% | 4,77% |
Gość Niedzielny | 3,89% | 3,81% |
kropka tv | 3,55% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,52% | 3,97% |
Uważam Rze inaczej pisane | 3,17% | 2,73% |
Rewia | 2,57% | 3,22% |
Super TV | 2,51% | 3,16% |
Teleprogramy | 2,49% | 3,58% |
Motor | 2,36% | 3,14% |
Przekrój | 2,03% | 3,03% |
Świat i Ludzie | 1,97% | 2,31% |
Tele Max | 1,33% | 1,47% |
Forum | 1,18% | 1,40% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,03% | 1,28% |
Tygodnik Siedlecki | 0,64% | 0,77% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,52% | 0,63% |
Gazeta Regionalna | 0,52% | 0,50% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,52% | 0,70% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% | 0,45% |
Panorama Leszczyńska | 0,43% | 0,48% |
Jarmark | 0,26% | 0,46% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,19% | 0,41% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,16% | 0,20% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,01% | 0,07% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,48 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,97 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,51 pkt. proc. i wyniosło ono 12,53 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,10 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. poradnik ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | II półrocze | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,35% | 15,83% |
Pani Domu | 13,94% | 15,97% |
Tina | 12,53% | 15,04% |
Naj | 10,10% | - |
Viva | 9,26% | 10,62% |
Gala | 8,26% | 9,11% |
Z Życia Wzięte | 7,93% | 8,96% |
Party Życie Gwiazd | 6,56% | 7,14% |
Tele Świat | 4,82% | 5,59% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,11% | 4,03% |
Takie jest Życie | 3,85% | 3,43% |
Świat Seriali | 3,37% | 3,53% |
Sukcesy i Porażki | 2,90% | 3,02% |
Bravo | 2,53% | 3,35% |
Bravo Sport | 1,99% | 2,22% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,88% | - |
TV 14 | 1,28% | 1,23% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,23% | 1,31% |
W lipcu i sierpniu ub.r nie był badany tygodnik „Kropka TV”, a w lipcu ub.r. - dwutygodnik „Naj”.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku