Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej
Polska Telefonia Cyfrowa w ub.r. na reklamę w telewizji cennikowo przeznaczyła jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Za to wydatki Polkomtela w tym zakresie spadły o jedną czwartą.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że po prawie pół miliona złotych cennikowo na reklamę telewizyjną wydali w 2011 roku trzej operatorzy telefoniczni: PTK Centertel (Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile, a wcześniej Orange) i Polkomtel (Plus). PTK Centertel przeznaczył na to 6,1 proc. więcej niż w 2010 roku, PTC - 20,6 proc. więcej, natomiast Polkomtel - 24,6 proc. mniej.
>>> TVN i Polsat więcej, TVP mniej - ile telewizje zarobiły w 2011 z reklam (TOP15)
W przypadku PTC wzrost wydatków na reklamę telewizyjną jest związany z przeprowadzoną latem kampanią wspierającą rebranding Ery na T-Mobile. W głównym, półtoraminutowym spocie wizerunkowym wystąpił Jan Nowicki (obejrzyj tę reklamę), a motywem przewodnim wszystkich reklam były magentowe bańki mydlane (zobacz jeden z tych spotów). Budżet całej akcji - oprócz reklam we wszystkich mediach obejmującej modyfikację materiałów firmowych i wystroju punktów sprzedaży - wyniósł ok. 100 mln zł (więcej na ten temat).
>>> Najlepiej w Play, najgorzej w Orange - jak klienci oceniają sieci komórkowe?
Z kolei zmniejszenie telewizyjnego budżetu reklamowego Polkomtela można wiązać z prowadzonym przez większość ub.r. procesem sprzedaży firmy, którą ostatecznie kupił Zygmunt Solorz-Żak, całą transakcję finalizując w listopadzie (więcej o tym). Przy czym już w maju ub.r. operator skonsolidował wszystkie swoje marki wokół Plusa, czemu towarzyszyło wprowadzenie nowych formatów reklamowych (zobacz pierwsze z tych spotów).
P4, operator sieci Play, cennikowo wydał na reklamę w telewizji o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że w drugiej połowie roku najczęściej w jego reklamach pojawiał się Kuba Wojewódzki, twarz promocji „Testuj smartfona”. Natomiast Telekomunikację Polską reklamy telewizyjne - przede wszystkim z udziałem Serca i Rozumu - kosztowały o 6,7 proc. mniej niż w 2010 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną | ||
2011 | 2010 | |
PTK Centertel | 496 225 691 | 467 588 817 |
Polska Telefonia Cyfrowa | 495 138 530 | 410 620 050 |
Polkomtel | 487 036 250 | 645 714 695 |
P4 | 285 142 887 | 274 382 926 |
Telekomunikacja Polska | 145 792 081 | 156 256 326 |
Dołącz do dyskusji: Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej
przed salonem komorek jakichs... to 100 mln bylo ?
czulem sie zażenowany idac ulica,nie mam dzieci,wnukow...
kiedys w jakims salone kupowalem komorke i facet mi zachwalal
ze ma 100 dzwonkow do wybory,a ja w plaszczu z kaszmiru,klasyka
czy ja wyladam na goscia co zuje pestki w autobusie i brzdeka dzwonkami ?
a co te bańki maja wspolnego z telefonem ? to tak samo jak reklama auta
co unosi sie w gore,do nieba,na drzewa,dobrze,ze "swieci ida do nieba"
nie graja...