800 tys. telewizorów w Polsce z aktywnymi usługami HbbTV
Przy okazji prezentacji poświęconej reklamie adresowalnej Maciej Ziąbrowski, dyrektor rozwoju oraz integracji biznesowej TVN Warner Bros. Discovery zdradził liczę telewizorów z aktywnymi usługami HbbTV. Z telewizji hybrydowej mogą korzystać użytkownicy 800 tys. urządzeń.
HbbTV pozwala na korzystanie z aplikacji z treściami wideo na żądanie, dodatkowymi kanałami tematycznymi, reklamowymi, quizami, konkursami i treściami tekstowymi lub graficznymi.
W Polsce telewizja hybrydowa jest dostępna dla odbiorców naziemnych, których telewizory lub dekodery są podłączone do internetu. Zdecydowanie częściej telewizory, ponieważ HbbTV obsługują jedynie droższe tunery, które trudno spotkać w krajowych sklepach.
Przejście na DVB-T2/HEVC powoduje wzrost popularności HbbTV
Przedstawiciele TVN Warner Bros. Discovery w poniedziałek informowali o rozpoczęciu emisji reklam adresowalnych. Dzięki HbbTV można poszczególnym grupom docelowym emitować odmienne spoty w tym samym czasie przewidzianym na reklamy. - W pierwszym etapie zamierzamy w naszej ofercie zaoferować telewizory będące w zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej z aktywną technologią HbbTV z naszymi trzema wiodącymi kanałami naziemnymi, czyli TVN, TVN7 i TTV. Aktualnie w zasięgu tej usługi widzimy około 800 tys. telewizorów. Ta wartość cały czas rośnie wspierana różnymi trendami, które widzimy na rynku, takimi jak rosnąca liczba telewizorów podłączana do internetu czy zakończony niedawno proces zmiany standardu telewizji naziemnej na DVB-T2, który z perspektywy innych rynków był impulsem do skoku technologicznego w postaci zakupu nowych telewizorów. Dzisiaj większość z nich funkcję Smart TV posiada - zdradził Ziąbrowski.
Od końca marca br. do końca czerwca br. w Polsce trwał proces zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Wówczas kilkaset tysięcy osób kupiło nowe tunery albo telewizory, aby dalej odbierać najważniejsze kanały komercyjne, takie jak TVN, Polsat i TV Puls. Większość nowych telewizorów obsługuje HbbTV. Aby skorzystać z tej technologii konieczne jest jednak podłączenie telewizora do internetu. Na przykład poprzez Wi-Fi. Podane przez koncern dane odnośnie popularności HbbTV są pierwszymi od dłuższego czasu na ten temat. TVN Warner Bros. Discovery jest firmą, która w ramach telewizji hybrydowej skupia się na treściach reklamowych. Udostępniła aplikacje reklamowe m.in. marek Samsung, Crunchips, Coca Cola, Netto, Vectra i Oyakata. Część użytkowników naziemnej telewizji niechętnie patrzy na pojawiające się na ekranie banery reklamowe, dlatego wyłącza HbbTV.
Z jakich aplikacji można korzystać w HbbTV?
Konkurenci TVN mają bogatszą ofertę aplikacji telewizji hybrydowej. TVP udostępnia serwis TVP Go. Można w nim oglądać treści VoD nadawcy publicznego (filmy, seriale, programy informacyjne, publicystyczne, rozrywkowe), korzystać z usługi catch up TV (możliwości cofnięcia programów wyemitowanych na poszczególnych kanałach TVP do tygodnia), a także z serwisu pogodowego czy Regionalnego Systemu Ostrzegania. Część treści, m.in. produkcje BBC są oferowane bezpłatnie lub użytkownikom płacącym abonament radiowo-telewizyjny. Telewizja Polska jest krytykowana przez część widzów, że jej platforma TVP Go nie jest dostępna w Smart TV. Wówczas użytkownicy telewizorów lub przystawek z Android TV, Tizen czy WebOS mogliby oglądać wszystkie kanały nadawcy publicznego bez anteny. Być może to się zmieni przy okazji startu nowego serwisu streamingowego TVP.
Polsat Go jest podobnym serwisem do TVP Go, ale poza HbbTV można z niego korzystać także w Smart TV. Platforma oferuje bezpłatnie dostęp do wybranych programów, seriali i filmów znanych z naziemnych anten Polsatu. Przed obejrzeniem poszczególnych produkcji są emitowane reklamy. W HbbTV są też dostępne aplikacje Emitela. To program telewizyjnymi naziemnych stacji ze zdjęciami, serwis ze stacjami radiowymi i klubu piłkarskiego Legia Warszawa.
Dołącz do dyskusji: 800 tys. telewizorów w Polsce z aktywnymi usługami HbbTV