Ten Square Games w czasie epidemii śrubuje wyniki: rekordowe wpływy i budżet marketingowy „Fishing Clash”
Producent gier mobilnych Ten Square Games w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 45,3 do 95,02 mln zł oraz zysku netto z 10,35 do 35,34 mln zł. 84,68 mln zł pochodziło z mikropłatności w „Fishing Clash”. Tylko w kwietniu wpływy z gry wyniosły ok. 43,7 mln zł, a nakłady na jej marketing - 19,2 mln zł.
Przychody Ten Square Games z mikropłatności zwiększyły się z 43,32 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 91,57 mln zł w zeszłym kwartale, a ich udział w łącznych wpływach firmy wzrósł o 0,8 pkt proc. do 96,5 proc.
Natomiast przychody reklamowe zwiększyły się z 1,13 do 2,46 mln zł i stanowiły 2,6 proc. całkowitych wpływów o 0,1 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
W hitowy „Fishing Clash” gra 2,9 mln użytkowników
Wyniki Ten Square Games rosną skokowo od kilku kwartałów dzięki sukcesowi gry „Fishing Clash”. W minionym kwartale wpływy z mikropłatności w niej wyniosły 84,68 mln zł, wobec 37,52 mln zł rok wcześniej.
Z kolei wpływy z „Let’s Fish” zmalały rok do roku z 4,09 do 3,87 mln zł, a z „Wild Hunt” zwiększyły się z 2,44 do 3,54 mln zł.
W zeszłym kwartale „Fishing Clash” zapewniło 98,2 proc. wpływów Ten Square Games z mikropłatności, o 6,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Natomiast „Let’s Fish” i „Wild Hunt” zanotowały spore spadki udziału.
W „Fishing Clash” w minionym kwartale grało w ciągu miesiąca średnio 2,89 mln użytkowników, wobec 1,99 mln rok wcześniej.
Liczba takich graczy korzystających z „Let’s Fish” zmalała z 499,8 do 378 tys., a z „Wild Hunt” wzrosła z 843,8 tys. do 1,29 mln.
Na marketing Ten Square Games wydał w zeszłym kwartale 19,12 mln zł, wobec 15,48 mln zł rok wcześniej. Prawie całość tej puli poszła na „Fishing Clash” (wzrost z 15,06 do 18,26 mln zł), a nakłady na marketing innych tytułów niż „Fishing Clash” i „Wild Hunt” zwiększyły się z 44,4 do 534,2 tys. zł.
Ten Square Games korzysta na izolacji społecznej
W związku z ograniczeniem życia społecznego z powody epidemii koronawirusa Ten Square Games zdecydował się w kwietniu mocno zwiększyć nakłady marketingowe dotyczące „Fishing Clash” - do 19,2 mln zł, wobec maksymalnie 7,5 mln zł miesięcznie we wcześniejszym okresie.
- Monitoring bieżącego performance pozyskiwanych kohort użytkowników wskazywał na lepszą niż w poprzednich miesiącach rentowność pozyskanego ruchu. W związku z tym podjęto decyzję o dynamicznym skalowaniu wydatków marketingowych począwszy od połowy marca 2020 roku - uzasadniono w sprawozdaniu firmy.
W efekcie wpływy z mikropłatności w „Fishing Clash” wyniosły w kwietniu rekordowe 43,7 mln zł, podczas gdy w marcu było to 31,7 mln zł, a w lutym 28,5 mln zł. Natomiast w pierwszej połowie maja na marketing gry przeznaczono 4,8 ml dolarów.
- Powyższe działania są związane z niespotykanym dotąd zjawiskiem przetasowania na rynku reklamowym spowodowanym globalną sytuacją związaną z epidemią COVID-19. Grupa nie jest w stanie przewidzieć jak długo taka anomalia potrwa - przyznano w sprawozdaniu Ten Square Games.
- Na dziś nadal nie odczuwamy negatywnych aspektów sytuacji związanej z koronowirusem. Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. W Chinach cały czas czekamy na certyfikację gry „Fishing Clash” - jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy istotnych przychodów z rynku chińskiego - stwierdził w komunikacie prasowym Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.
Wpływy głównie od użytkowników Androida w Europie i Ameryce Północnej
W minionym kwartale przychody Ten Square Games w mikropłatność od użytkowników systemu Android należącego do Google wyniosły 53,17 mln zł, wobec 26,36 mln zł rok wcześniej.
Ich udział w łącznych przychodach zmalał z 58,2 do 56 proc., ponieważ jeszcze mocniej poszły w górę wpływy od użytkowników iOS - z 12,06 do 33,05 mln zł (ich udział wzrósł z 26,6 do 34,8 proc.).
Przychody firmy z mikropłatności w Europie zwiększyły się rok do roku z 19,06 do 39,27 mln zł, a w Ameryce Północnej - z 18,84 do 38,25 mln zł.
Oba regiony zanotowały spadek udziału, bo w Azji wpływy poszły w górę z 5,19 do 12,87 mln zł, a ich udział z 11,5 do 13,6 proc.
Zysk operacyjny Ten Square Games wyniósł z zeszłym kwartale 37,55 mln zł, a zysk netto - 35,34 mln zł, wobec odpowiednio 12,29 i 10,35 mln zł rok wcześniej.
Oba wyniki były nieco lepsze niż w czwartym kwartale ub.r., kiedy firma przy 78,3 mln zł przychodów osiągnęła 34,37 mln zł zysku operacyjnego i 34,83 mln zł zysku netto.
Ten Square Games z nowym prezesem i rekordową kapitalizacją
W drugiej połowie kwietnia zapowiedziano, że Maciej Popowicz, współzałożyciel i jeden z głównych akcjonariuszy Ten Square Games, niebawem odejdzie z funkcji prezesa zastąpi go Maciej Zużałek, poprzednio w radzie nadzorczej spółki. Tę zmianę zatwierdziło w zeszłym tygodniu walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy.
Ten Square Games w maju 2018 roku zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Kurs spółki zaczął mocno rosnąć w połowie ub.r. Tylko od początku stycznia poszedł w górę z ok. 210 zł (wtedy kapitalizacja spółki wynosiła ok. 1,5 mld zł) do rekordowych 539 zł w poniedziałek na koniec sesji, mimo krótkiego załamania w połowie marca.
Przy obecnym kursie kapitalizacja Ten Square Games to 3,9 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Ten Square Games w czasie epidemii śrubuje wyniki: rekordowe wpływy i budżet marketingowy „Fishing Clash”