"The New York Times" zyskał kwartalnie 190 tys. cyfrowych subskrypcji
W pierwszym kwartale 2023 roku baza subskrybentów cyfrowych The New York Times Company, wydawcy "The New York Times", wzrosła o 190 tys. do ponad 9 mln, a razem z prenumeratą druku - do 9,7 mln. Wzrost napędziły m.in. sportowe pakiety z serwisem The Athletic.
Skorygowany zysk operacyjny The New York Times Company na koniec pierwszego kwartału 2023 roku wyniósł 54 miliony dolarów, co oznacza spadek o 11 rok do roku. Dodatkowe przychody z subskrypcji zostały zrównoważone przez wyższe koszty operacyjne i niższe przychody z reklam.
"W pierwszym kwartale osiągnęliśmy progres w realizacji naszej zasadniczej strategii subskrypcji, z wyraźnymi oznakami znacznego postępu na przyszłość" - powiedziała w oświadczeniu Meredith Kopit Levien, dyrektor naczelna "NYT".
Przychody z reklam spadły o 8,6 procent do 106 milionów dolarów w pierwszym kwartale w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, napędzane przez spadki wydatków w kategorii technologii i finansów. Reklama premium także odnotowała wzrost w raportowanym okresie.
Więcej z subskrypcji "The New York Times"
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku wydawca "The New York Times" zyskał kolejne 190 tys. subskrybentów cyfrowych.
Wydawnictwo ma łącznie około 9,7 mln prenumeratorów druku i serwisów cyfrowych, co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku. Około 710 tysięcy z nich to posiadacze prenumeraty drukowanego wydania "NYT", co oznacza spadek o około 10 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.
Sportowy The Athletic, który The New York Times Company kupił w zeszłym roku za 550 milionów dolarów w gotówce, miał na koniec pierwszego kwartału roku 3,3 miliona subskrybentów, ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie w 2022 roku. Mimo to straty w The Athletic wyniosły 7,8 mln dolarów, co oznacza wzrost o około 14 procent rok do roku.
Na koniec ubiegłego roku wydawnictwo The New York Times Company miało 8,83 mln subskrybentów cyfrowych. Łączne przychody z subskrypcji zwiększyły się w zeszłym kwartale o 17,9 proc. do 414,1 mln dolarów. W przypadku prenumerat drukowanych nastąpił spadek o 0,6 proc. do 144,9 mln dolarów, a w obszarze cyfrowych - wzrost o 31 proc. do 269,2 mln.
Dołącz do dyskusji: "The New York Times" zyskał kwartalnie 190 tys. cyfrowych subskrypcji