„The Washington Post” za darmo w tabletach Kindle Fire
Specjalna aplikacja mobilna ma zmienić „The Washington Post” w całkowicie spersonalizowany przekaz skierowany do każdego użytkownika tabletu Kindle Fire.
Nad aplikacją wydzielony zespół „The Washington Post” pracował od kilku miesięcy. Jej działanie ma polegać na tym, że konkretny czytelnik otrzyma specjalnie wyselekcjonowane dla niego teksty i dobrane do nich fotografie w tabletowym formacie. Materiały mają być dobierane na podstawie witryn internetowych, które na co dzień odwiedza użytkownik.
Aplikacja będzie preinstalowana w zapowiadanym przez Amazon odnowionym tablecie Kindle Fire wyposażonym w ekran o przekątnej 8,9 cala. Urządzenie ma się pojawić na rynku późną jesienią br., a dostęp do treści z „The Washington Post” prezentowanych przez aplikację będzie darmowy dla jego użytkowników. W przyszłości program będą mogli zainstalować także posiadacze tabletów iPad oraz modeli z systemem Android, jednak za korzystanie z niego trzeba będzie zapłacić.
Zdaniem obserwatorów rynku prasowego w USA (między innymi Davida Carra z „New York Timesa”) Jeff Bezos, właściciel Amazona, który w ubiegłym roku kupił „The Washongton Post” realizuje swoją koncepcję wprowadzenia tytułu na rynek cyfrowy. Stąd pomysł związania razem platformy sprzętowej oferowanej przez Amazona z jednym z najbardziej znanych dzienników w Stanach Zjednoczonych.
Już wcześniej Bezos postanowił zmienić styl pracy w redakcji. Zatrudnił kilkudziesięciu nowych dziennikarzy, jednocześnie jednak obniżył pensje i przywileje starszym pracownikom. W ten sposób zamierza zwiększyć konkurencyjność wewnątrz zespołu i dostosować tworzone przez niego teksty do wymogów internetu i czytelnika obcującego na co dzień z treściami cyfrowymi.
Dołącz do dyskusji: „The Washington Post” za darmo w tabletach Kindle Fire