SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy rok w App Store i Google Play. 135 mld dolarów na aplikacje mobilne

W 2021 roku użytkownicy urządzeń przenośnych wydadzą na aplikacje mobilne rekordową kwotę 135 mld dolarów – wynika z analiz firmy AppAnnie. Do końca bieżącego roku liczba ściągnięć oprogramowania ze sklepów App Store i Google Play sięgnie 140 miliardów.

Według AppAnnie w 2021 r. całkowite wydatki mają wzrosnąć o prawie 25 proc. i osiągnąć poziom 135 mld dol. Podobnie jak w poprzednich latach, dominują wydatki w systemie iOS: 65 centów z każdego dolara wydanego w segmencie aplikacji przypada na użytkowników Apple. Najwięcej wydają gracze - generują oni około 60 proc. przychodów z systemu iOS i prawie 80 proc. kwot wydawanych w Google Play.

Poza grami, ponad jedna trzecia wydatków niezwiązanych z grami pochodzi z aplikacji rozrywkowych i społecznościowych. Analitycy przewidują, że w najbliższych latach oba te sektory odnotują ogromny wzrost - w 2022 r. przychody z aplikacji rozrywkowych wzrosną do 12 mld dol. To dwa razy więcej niż w roku 2020.

Czytaj także: 1,5 mld użytkowników TikToka w 2022 roku? „To możliwe, serwis ma potencjał”

Do końca br. użytkownicy mobilni pobiorą blisko 140 mld nowych aplikacji - to o 10 mld więcej niż w 2020 r. i 20 mld więcej niż w 2019 r., co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku.

Dynamika pobrań jest odwrotna niż w przypadku wydatków. Tutaj dominuje Google Play. Zgodnie z przewidywaniami w 2021 r. Google Play będzie odpowiadał za ponad 100 mld pobrań aplikacji.

W ujęciu regionalnym, Indie były krajem nr 1 od początku roku, odpowiadając za 20 proc. globalnych pobrań aplikacji z iOS i Google Play łącznie. Za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone (9 proc.) i Brazylia (8 proc.).

Ekosystem TikToka na czele

Według analityków „efekt TikToka” jest wyraźnie widoczny w danych dotyczących przełomowych aplikacji w 2021 r. Platforma należąca do ByteDance do dzielenia się wideo jest obecnie globalną siłą kulturową.

Zgodnie z raportem jej wpływ na dane z 2021 r. jest oczywisty. Zajęła ona 2. miejsce w rankingu wydatków na aplikacje, a także wywindowała CapCut na szczyt rankingu pobrań. Dlaczego? Ponieważ CapCut to narzędzie do edycji dla TikToka, które zostało wprowadzone na rynek globalny w kwietniu 2020 r.

Rosną gry mobilne

Dane dotyczące wydatków na rok 2021 pokazują, że gry mobilne wygenerują około 90 mld dol. całkowitego przychodu. Rok 2021 w branży gier był równie dynamiczny, jak każdy poprzedni. Jak można było przewidzieć, w czołówce listy przebojów znalazły się gry casual.

Na szczycie zestawienia jest Bridge Race firmy Supersonic, a na drugim miejscu Hair Challenge. Ta ostatnia jest jednym z trzech tytułów przyjaznych kobietom w pierwszej dziesiątce. Produkty te łączą łamigłówki z osobistą stylizacją. Pozostałe dwie gry to Project Makeover i High Heels, które niedawno przekroczyły kamień milowy, jakim jest ponad 100 mln pobrań na całym świecie w ciągu zaledwie 11 miesięcy.

Disney+ i HBO Max rzucają wyzwanie YouTube’owi

W zestawieniu AppAnnie pod względem czasu spędzanego w aplikacjach do oglądania wideo na pierwszym miejscu globalnie znalazł się YouTube. Według analityków warto jednak zwrócić uwagę na obecność Disney+ i HBO Max odpowiednio na 3. i 5. pozycji. Disney+ Hotstar (należący do Star India i zarządzany przez Disney Media and Entertainment Distribution) jest na 8. miejscu.

Badania szacują, że czas spędzony w Disney+ na telefonach z Androidem osiągnie 975 mld godzin globalnie w 2021 r. Eksperci podkreślają, że niszowe produkty są również cechą przestrzeni streamingu wideo. Crunchyroll, na przykład, jest poświęcony filmom anime. Znalazł się on na 9. miejscu w USA i Wielkiej Brytanii. Dane pokazują również, że ponad jedna czwarta całkowitego czasu spędzonego w Crunchyroll na Androidzie była napędzana przez brazylijskich użytkowników.

TikTok rządzi w social media

Podobnie jak gry, również aplikacje społecznościowe są bardzo dynamicznie rozwijającym się sektorem. AppAnnie szacuje, że w 2022 r. aplikacje społecznościowe zarobią 9 mld dol., co stanowi wzrost o 82 proc. w stosunku do roku 2020.

TikTok prowadzi w rankingu wydatków na całym świecie (oraz w USA i Wielkiej Brytanii). Jednakże, na miejscach 2 i 3 znajdują się odpowiednio BIGO LIVE i Discord. Discord, który łączy sieci społecznościowe z komunikacją głosową i grami, ma ponad 205 mln aktywnych użytkowników na całym świecie (stan na październik 2021 r.). Z kolei Facebook, najpopularniejsza aplikacja mobilna na świecie pod względem wydatków z kieszeni użytkowników w 2021 r. plasuje się globalnie na 4. miejscu, a w USA – dopiero na ósmym.

Czytaj także: 133 mld USD na aplikacje mobilne w 2021 r. TikTok liderem

Dołącz do dyskusji: Rekordowy rok w App Store i Google Play. 135 mld dolarów na aplikacje mobilne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl