„Królowa Charlotta” już niebawem trafi na listę TOP 10 wszech czasów Netfliksa
Uniwersum „Bridgertonów” rządzi Netfliksem. Prequel hitu platformy, czyli „Królowa Charlotta” zdobywa wielką popularność i wciąż oglądany jest przez kolejnych subskrybentów serwisu.
W tygodniu od 8 do 14 maja serial „Królowa Charlotta” zajmował pierwsze miejsce wśród anglojęzycznych seriali Netfliksa z kolejnymi 158,68 milionami godzin oglądania. Od czasu swojego debiutu 4 maja, „Królowa Charlotta” była oglądana przez 307 milionów godzin i szybko stała się jednym z najpopularniejszych seriali na platformie.
W drodze na szczyt listy
Obecnie na 10. miejscu TOP 10 wszech czasów znajduje się serial „Kim jest Anna” z 511 milionami godzin wyświetleń w ciągu pierwszych 28 dni. Mając jeszcze 16 dni w 28-dniowym oknie pomiarowym, wydaje się prawdopodobne, że „Królowa Charlotta” osiągnie ten próg. Jeśli tak się stanie, dołączy do obu sezonów „Bridgertonów” wśród najczęściej oglądanych seriali Netfliksa w historii platformy. Każdy sezon „Bridgertonów” odnotował ponad 600 milionów godzin obejrzanych w ciągu pierwszych 28 dni obecności w serwisie.
Warto zauważyć, że „Królowa Charlotta” to tylko sześć godzinnych odcinków, co sprawia, że oglądalność prequela „Bridgertonów” jest jak dotąd znacząca. Wszystkie seriale, które znalazły się na liście TOP 10 wszech czasów, składają się z co najmniej ośmiu odcinków, w tym oba sezony „Bridgertonów”. Jeśli „Królowa Charlotta” pojawi się na liście, będzie to nie lada wyczyn.
Popularne seriale Netfliksa
Sezon pierwszy i drugi „Bridgertonów” ponownie jest oglądany, co sprawiło, że w zeszłym tygodniu również znalazł się na cotygodniowej liście Top 10 Netfliksa, korzystając z popularności „Królowej Charlotty”. Historia miłosna Simona i Daphne (znana również jako sezon pierwszy) zajęła 5. miejsce z 23,88 mln godzin wyświetleń, podczas gdy romans Anthony'ego i Kate (sezon 2) uzyskał 17,25 mln godzin oglądania, zajmując 9. miejsce.
Do tych trzech seriali dołączył sezon 2 „Firefly Lane” z 31,9 mln godzin oglądania (nr 2 na liście) oraz sezony 1 i 2 „Łasucha” odpowiednio z 11,01 i 27,61 mln godzin wyświetlania. „Nocnemu agentowi” udało się również zająć miejsce na liście z 20,34 milionami godzin oglądania. Drugi thriller polityczny Netfliksa, czyli „Dyplomatka”, uplasował się na 8. miejscu z 18,37 milionami wyświetlonych godzin.
Film z Jennifer Lopez
Jeśli chodzi o filmy, to chętnie oglądany był thriller akcji z Jennifer Lopez pt. „Matka”, który odnotował aż 83,71 mln godzin obejrzanych podczas weekendu z okazji Dnia Matki. Film zadebiutował w serwisie Netflix 12 maja. Liczba ta potwierdza dane Samba TV, które serwis Deadline podał w miniony poniedziałek, wskazując, że „Matka” pokonała zarówno „Glass Onion: Film z serii »Na noże«”, jak i „Zabójcze wesele”. To nowy filmowy hit platformy.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: „Królowa Charlotta” już niebawem trafi na listę TOP 10 wszech czasów Netfliksa