SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Totalizator Sportowy ujawnił wydatki reklamowe. W internecie więcej niż w tv

Blisko 211,2 mln zł kosztowały Totalizator Sportowy w 2023 roku szeroko pojęte usługi marketingowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Najwięcej, bo ponad 77,8 mln zł spółka wydała na niestandardowe formy reklamy. 

Ze sprawozdania finansowego za 2023 rok złożonego przez Totalizator Sportowy w KRS wynika, że spółka wydała na usługi marketingowe w ub.r. 211,2 mln zł. 

Z tego 77,8 mln zł przeznaczono na ambient (niestandardowe formy reklamy), 34,5 mln zł - na reklamę internetową i 26,3 mln zł na reklamy w telewizji. 

Reklama ATL - kreacja kosztowała spółkę 24,7 mln zł emisja spotów w radiu - 12,8 mln zł, materiały reklamowe - 12,1 mln zł, a promocja na billboardach i środkach transportu - 8,8 mln zł. 

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Sponsoring kosztował spółkę blisko 4,9 mln zł, a reklama prasowa - 4,4 mln zł. Ponad 3,3 mln zł Totalizator Sportowy przeznaczył na badania marketingowe, a 1,5 mln zł kosztowały spółkę umowy zlecenia na świadczenie usług reklamowych. 

Główny nacisk na markę Lotto

Totalizator realizował w 2023 roku szereg działań marketingowych związanych z kampaniami reklamowymi dla marki LOTTO w takich mediach, jak telewizja, radio, prasa, internet, outdoor i ambient. Pozostałe wydatki to przygotowanie i produkcja kampanii reklamowych we współpracy z agencjami reklamowymi, druk materiałów reklamowych i produkcja gadżetów.

Spółka przeprowadziła kampanie reklamowe skupiające się na produktach z portfolio LOTTO, przede wszystkim promocje kumulacji w Lotto oraz Eurojackpot, jak również promocje Zdrapek. Te działania promocyjne zostały wsparte intensywnymi kampaniami reklamowymi w szerokozasięgowych mediach. Ponadto w okresie wakacyjnym (lipiec-sierpień) przeprowadzono „Loteriadę”, a w okresie świątecznym (listopad-grudzień) „Lotterię Świąteczną”.

W 2023 roku Totalizator kontynuował kampanię „Wygrywamy zaczyna się od WY” z udziałem Roberta Lewandowskiego. Za pośrednictwem dedykowanej strony gracze mogli zgłaszać pomysły na budowę, modernizację, remont czy doposażenie wybranego obiektu sportowego lub kulturalnego w swojej okolicy. W drugiej edycji „Wygrywamy zaczyna się od WY” dofinansowanie otrzymało 48 obiektów sportowych i kulturalnych w 16 województwach. Łącznie pierwsza i druga edycja akcji pozwoliła wesprzeć 75 obiektów za łączną kwotę 8 milionów złotych.

Ponadto zorganizowano szerokozasięgową  kampanię wizerunkową „Ulubiony sport Polaków” z udziałem Roberta Lewandowskiego, w której podkreślano, że LOTTO jest najpopularniejszą dyscypliną sportową, którą masowo uprawiają Polacy. Dodatkowo kontynuowano działania umacniające wizerunek marki parasolowej LOTTO jako nowoczesnego i odpowiedzialnego lidera na rynku rozrywki, a także działania wspierające założone cele sprzedażowe. Jednym z narzędzi bezpośredniego dotarcia do masowego odbiorcy były imprezy partnerskie i akcje specjalne, zarówno ogólnokrajowe, jak i lokalne. 

Jednym z najważniejszych projektów wizerunkowych Totalizatora Sportowego jest sponsoring generalny Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, który ma charakter parasolowy, całoroczny i obejmuje wszystkie dyscypliny olimpijskie. Totalizator jest również partnerem głównym Polskiej Reprezentacji Paraolimpijskiej.

Dołącz do dyskusji: Totalizator Sportowy ujawnił wydatki reklamowe. W internecie więcej niż w tv

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rozliczacz
Na niestandardach najłatwiej się kradnie.
4 0
odpowiedź
User
Rodak
Mam nadzieję, że już się wycofali z reklam w braci mniejszych i Sakiewki. Inaczej będzie kara!
3 3
odpowiedź
User
TV.Nienawiści 24
Mam nadzieję, że już się wycofali z reklam w braci mniejszych i Sakiewki. Inaczej będzie kara!

Rok temu walczyłeś o wolne media, a po 13 grudnia te wolne media zaczynają uwierać. No pacz, co za zmiana. Może zakaż widzom Republiki kupowania Totolotka. Wyznawcy uśmiechniętych są chorzy z nienawiści. Zacznijcie leczyć tą swoją żółć bo tego nie da się czytać.
3 0
odpowiedź