SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TP dostarcza internet co drugiej firmie

Ponad połowa polskich firm mających dostęp do internetu korzysta z usług Telekomunikacji Polskiej – wynika z badania PBS DGA. Klienci biznesowi najczęściej łączą się z siecią z prędkością od 1 do 2 Mb/s, natomiast płacą za to średnio 91 zł miesięcznie.

Prawie 55 proc. polskich firm mających dostęp do internetu korzysta z neostrady tp – pokazuje badanie przeprowadzone przez PBS DGA. Wśród pozostałych operatorów internetowych tylko Netia ma w sektorze biznesowym udział większy niż 5 proc.

Co trzecia polska firma z dostępem do internetu korzysta z łącza o prędkości od 1 do 2 Mb/s. Przy czym w ponad jednej czwartej przedsiębiorstw specjaliści IT nie potrafią określić przepustowości działającego u nich łącza internetowego.

Najważniejszym czynnikiem przy wyborze konkretnego operatora internetowego są dla polskich firm oferowane przez niego niskie ceny oraz fakt, że tylko on działa na określonym terenie. Wśród motywacji ujętych razem jako „inne” najczęściej wymieniano przyzwyczajenie wynikające z wcześniejszej współpracy z danym operatorem, zadowolenie z jego usług oraz szybkość ich aktywacji.

Polska firma korzystająca z internetu każdego miesiąca przeznacza na to średnio 91 zł, przy czym mediana tych wydatków wynosi 70 zł.

30 proc. polskich firm mających dostęp do internetu ocenia swoje zadowolenie z dostawcy tych usług jako bardzo dobre, a 42 proc. – jako dobre. Jedna piąta klientów biznesowych określa swoją satysfakcję w tym zakresie jako średnią, a tylko 6 proc. jest niezadowolonych, z czego 1,5 proc. – bardzo. Wśród poszczególnych usług świadczonych przez operatorów najwyżej oceniana jest ogólna obsługa klienta, a najniżej – atrakcyjność promocji i rabatów.

Badanie korzystania przez polskie firmy z internetu zrealizował instytut PBS DGA na zlecenie UKE od 7 do 11 grudnia ubiegłego roku. Bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe przeprowadzono z 250 osobami odpowiadającymi za zakup i użytkowanie usług telekomunikacyjnych z losowo wybranej, reprezentatywnej grupy firm mających dostęp do internetu.

Dołącz do dyskusji: TP dostarcza internet co drugiej firmie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
daria
ciekawe co o tym świadczy, bo indywidualni mają cały czas promocje i wszędzie o tym trąbią, ale o biznesie mniej. A taka firma może skorzystać z opcji 20mb/s w ofercie dla indywidualnych?

0 0
odpowiedź