Słuchalność Radia ZET spadła do 12,2 proc., Trójki poniżej 6 proc. "Wyciągniemy wnioski"
W okresie od listopada ub.r. do stycznia br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności w zestawieniu. Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę notującą największy spadek w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2017 roku do stycznia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,2 proc. (udział tej stacji względem fali listopad 2016-styczeń 2017 zmalał o 1,1 pkt. proc.), które zanotowało najniższy wynik słuchalności w historii badania Radio Track. Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę.
Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 11,3 pkt. proc. do 14,3 pkt. proc. - Nie jesteśmy zadowoleni z tego wyniku, tym bardziej, że zarówno lato, jak i jesień ubiegłego roku to okres systematycznego wzrostu. Przyglądamy się dokładnie skąd ta zmiana i wyciągniemy wnioski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kozieł, rzecznik prasowa Eurozetu.
Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po spadku o 1,8 pkt. proc. Jak już informowaliśmy dyrektor Programu 1 Polskiego Radia, Rafał Porzeziński, z końcem stycznia zrezygnował kierowania anteną.
Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa. Jej udział w rynku wyniósł 7,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc.
Na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,9 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji od 2007 roku). Udział PR 3 poszedł w dół o 2,2 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wysoki wzrost, wynoszący 0,6 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,2 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również Złote Przeboje - do góry o 0,4 pkt. proc. do 2,9 proc.
Na 16. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. wyniósł 0,9 proc., czyli 0,2 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: Słuchalność Radia ZET spadła do 12,2 proc., Trójki poniżej 6 proc. "Wyciągniemy wnioski"