Obniżone ceny reklam w Trójce do końca roku
Po tym jak wiosną br. Agencja Reklamy Polskiego Radia obniżyła ceny reklam o ok. 60 proc., oferta nie ulegnie zmianie. Aktualne stawki będą obowiązywać do grudnia tego roku. - Mamy wzrost przychodów z rynku komercyjnego o 16 proc. w pierwszym półroczu i wrócili do nas klienci, którzy nie reklamowali się w publicznym radiu przez ostatnie lata - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Cegielska, dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia.
Z początkiem kwietnia reklamy w radiowej Trójce potaniały o 60 proc. W ten sposób, poprzez obniżenie kosztów dotarcia, publiczny nadawca chciał pozyskać nowych klientów.
Ceny spotów w paśmie 6.00-20.00 staniały średnio o 60 proc. Jednocześnie zmieniono nazwę pakietu Trójka Premium na Trójka24 (w jego skład wchodzą Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka). W związku ze zmianami w cenniku Trójki, spadły ceny (w paśmie 6.00-20.00) w pakiecie Trójwymiar PR (o 33 proc.) i Trójce24 (o 48 proc.). Dodatkowo, z początkiem kwietnia Agencja Reklamy Polskiego Radia wprowadziła też nowy pakiet reklamowy - Jedynka24. W jego skład weszły Jedynka i Polskie Radio 24.
Małgorzata Cegielska, dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w najbliższym czasie nie będą podnoszone ceny reklam Trójki, a tym samym cennika Trójwymiaru. Aktualny cennik będzie obowiązywał do końca grudnia 2024 roku.
Obniżka cen o 60 proc. znajduje odbicie w cennikowych wpływach reklamowych Trójki, które - wg Kantar Media - spadły w I połowie br. o ok. 27 proc., do ok. 117 mln zł. - Spadki obrotów wynikają m.in. ze zmiany cennika, czyli korekty cen w dół o 60 proc. - zaznacza Małgorzata Cegielska.
16 proc. więcej wpływów od klientów komercyjnych
- Polskie Radio chcąc konkurować o budżety komercyjne zmuszone było zmienić cennik reklam, by dostosować warunki sprzedaży (w tym koszty dotarcia, które są najważniejsze dla klientów) do tych panujących na rynku reklamy radiowej. Mamy wzrost przychodów z rynku komercyjnego o 16 proc. w pierwszym półroczu i wrócili do nas klienci, którzy nie reklamowali się w publicznym radiu przez ostatnie lata - podkreśla Małgorzata Cegielska.
Dodaje, że problemem jest zastana struktura sprzedaży z 2023 r. - blisko 70 proc. sprzedaży w 2023 roku stanowiły Spółki Skarbu Państwa lub inne agendy państwa. - Struktura ta obecnie jest odwracana na korzyść rynku komercyjnego. Udało się nam min. pozyskać sponsorów do tegorocznych, dużych imprez sportowych, a także sprzedać akcję Lato z Radiem i Telewizją Polską. Działamy powoli, ale po tak wielkim upadku wizerunkowym, bardzo trudno się podnieść i odzyskać słuchaczy, by później pozyskać reklamodawców - dodaje Małgorzata Cegielska.
Dołącz do dyskusji: Obniżone ceny reklam w Trójce do końca roku