TV Puls liczy na 2 proc. udziału w rynku do końca roku
TV Puls ruszyła w środę z jesienną ramówką, której towarzyszy nowa oprawa graficzna i kampania reklamowa. Spółka liczy, że kanał do końca roku udział kanału w rynku przekroczy 2 proc. i chce zamknąć ten rok na finansowym plusie.
W jesiennej ramówce TV Puls znalazły się trzy polskie produkcje. Dwie to nowości: “Dziewczyny na ekran” (program, w którym modelki walczą w nim o sesję w magazynie “CKM”) i “Z archiwum policji” (dokumentalny serial o pracy policji), trzecim polskim programem jest kolejna seria reality “Dyżur”. Poza tym w ramówce jest szereg rozrywkowych pozycji zagranicznych (m.in. “Jerry Springer Show”, “SWAT”, “WWE Superstars” czy “Goło i wesoło”), a także seriale animowane dla dzieci (w tym polskie kultowe bajki jak “Reksio”) i telenowele latynoskie (np. “Pustynna miłość”). Na listopad stacja planuje też emisję programu o zdrowiu, w którym gwiazdy będą mówić o tym co jedzą i jak ćwiczą. - Proste i łatwe nazwy, absolutna rozrywka – tak mówił o ramówce na konferencji Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls. Hasło kanału brzmi teraz “Więcej niż rozrywka”.
Kierownictwo stacji liczy, że dzięki ramówce udział kanału w grupie komercyjnej (16-49) na koniec roku przekroczy granicę 2 proc. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie od stycznia do końca sierpnia br. udział TV Puls w tej grupie wyniósł proc. 1,42 proc., czyli 60 o proc. więcej niż rok wcześniej (w 4+ było to 1,44 proc.).
Stacja w tym sezonie chce też postawić na aktywność w internecie. - Być może będziemy transmitować duże rozrywkowe wydarzenie. Pokażemy je w telewizji oraz w internecie we współpracy z partnerem – mówi Dariusz Dąbski, ale nie ujawnia na razie szczegółów. Rozmowy bowiem trwają.
Na nową ramówkę i działania promocyjne jej towarzyszące TV Puls wydała ponad 10 mln zł. Kierownictwo stacji jest zadowolone z kondycji finansowej spółki, która się polepsza. W tym roku przychody z działalności operacyjnej firmy mają wzrosnąć o co najmniej 30 proc. z około 30 mln zł w 2009 roku. Jak informuje Beata Dymacz, dyrektor finansowa TV Puls, w I połowie br. spółka miała stratę na poziomie operacyjnym, która była bliska zeru. - Wierzymy, że na koniec roku uda się osiągnąć zysk operacyjny – dodaje. Przedstawiciele Pulsu zapewniają też, że nie mają długów.
Cennym aktywem kanału jest infrastruktura techniczna, m.in. wyposażone w sprzęt HD studia, które zakupił jeszcze News Corp. Ruperta Murdocha, gdy był udziałowcem kanału. W nich nagrywane są m.in. “Dziewczyny na ekran”. Spółka zarabia też wynajmując te studia innym stacjom oraz producentom zewnętrznych.
Dołącz do dyskusji: TV Puls liczy na 2 proc. udziału w rynku do końca roku